یک دکتری روانشناسی عمومی:

کودکانی که در مهد رشد می‌کنند از تربیت دوگانه رنج می‌برند

یک دکتری روانشناسی عمومی گفت: کودکی که به دور از دامان مادر و نزد پرستار در منزل یا مهد کودک رشد می‌کند مطابق با نظام خانوادگی آن مهد یا پرستار تربیت شده و در ساعاتی که نزد پدر و مادر است دچار دوگانگی می‌شود که این موضوع به تنش‌های خانوادگی دامن خواهد زد.
کد خبر: ۸۸۷۱۴۷۳
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، رضا احمدی، دکتری روانشناسی عمومی با اشاره به اینکه نظام خانواده بر اساس معنویات شکل گرفته است بیان داشت: حضرت خدیجه (ص)و حضرت زهرا (س) به عنوان اسوه‌ در دین مبین اسلام همه زندگی اجتماعی‌شان را در درجه اول وقف خانواده می‌کردند در حالیکه امروزه بیشتر فعالیت‌های زنان در اجتماع متمرکز شده که امر تعلیم و تربیت صحیح فرزندان را دچار چالش کرده است.

این دکتری روانشناسی عمومی با بیان اینکه پدر و مادر در عصر حاضر فرصت کمتری برای تربیت کودکان اختصاص می‌دهند، افزود: کودکانی که در مهدکودک بزرگ می‌شوند به مرور زمان توقعات اجتماعی نسبت به انتظارات خانوادگی آنها بیشتر می‌شود که این موضوع باعث ضعیف‌تر شدن روابط خانوادگی و الگوهای عاطفی آنها خواهد شد.

احمدی، ادامه داد: کودکانی که در مهدکودک بزرگ می‌شوند به مرور زمان سطح توقعات اجتماعی آنان نسبت به انتظارات خانوادگی بیشتر می‌شود که این موضوع باعث ضعیف‌تر شدن روابط خانوادگی و الگوهای عاطفی آنها خواهد شد.

وی گفت: کودکی که به دور از دامان مادر و نزد پرستار در منزل یا مهد کودک رشد می‌کند مطابق با نظام خانوادگی آن مهد یا پرستار تربیت شده و در ساعاتی که نزد پدر و مادر است دچار دوگانگی می‌شود که این موضوع به تنش‌های خانوادگی دامن خواهد زد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد:تنش ناشی از تربیت دوگانه پرستار و مادر در فرزندان نه به صورت جدل لفظی بلکه در غالب اختلاف نظر و سلیقه با والدین بروز می‌کند و اگر با سلیقه پدر و مادر همانگ نباشد ازهم پاشیدگی پایه‌های تربیت را به دنبال داشته و فرد با نوعی بی‌اعتمادی اجتماعی بزرگ می‌شود.

اجمدی، در پایان گفت: برای کاهش مشکلات تربیتی در فرزندان بهتر است زن و مرد به اهمیت نقش خود در خانواده و اجتماع بیشتر واقف باشند و هر کدام نقش خود را در درجه اول ایفا کنند و زنان با اولویت قرار دادن وظایف خود در خانه و فرزندپروری وارد نقش‌های اجتماعی شوند.

ارسال نظرات