امام جمعه اردبیل:

داعش تحت امر استکبار جهانی و با حمایت آل سعود جنایت می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه گروهای تکفیری دجّال و دزدان زیبایی‌های واقعی عالم هستی هستند، گفت: داعش تحت امر استکبار جهانی و با حمایت آل سعود جنایت می‌کند.
کد خبر: ۸۸۷۲۰۳۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی در جمع روزه داران اردبیلی اظهار داشت: در طول تاریخ افراد و گروه‌های مختلفی سعی بر زیبا جلوه دادن زشتی‌ها به آدمی بوده‌اند و گروه‌های کفر داعش که اکنون در نقاط مختلف دنیا از جمله کشور ما دست به شرارت‌های وحشتناک و تکه تکه کردن مردم می‌زنند به آیه‌ها و تفسیر قرآن دست برده و کار زشتشان را برای خود زیبا تلقی کرده‌ و توجیه می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گروهای تکفیری دجّال و دزدان زیبایی‌های واقعی عالم هستی هستند و داعش تحت امر استکبار جهانی و با حمایت آل سعود جنایت می‌کند، گفت: جهانیان و کشورهای اسلامی همگی با یک دشمن مشترک به نام گروه‌های تکفیری و در راس آنها داعش روبه‌رو هستند که استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌المللی صحنه گردانی آنها را با کمک آل‌سعود و مزدوران منطقه‌ای‌شان برعهده دارند.

عاملی با اشاره به هلاکت تروریسم‌ها در حادثه اخیر تهران، اقدام این گروه را ضربه زدن به قرآن و اسلام دانست و افزود: برای تکفیری‌ها و داعشی‌ها آنچه را که اساسا باطل و ناپسند است زیبا جلوه داده‌اند و آنان نیز بر این اساس خیال می‌کنند کارشان درست و صحیح می‌باشد، این افراد در اصل اقدام به خودکشی کرده‌اند در حالیکه در دین مبین اسلام و قرآن به صراحت آمده خودکشی از روی عدوان کفر است ولی کافران این کار را عدالت می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با دعوت همگان به مطالعه دقیق و تدبر در آیات الهی، تاکید کرد: نباید خانه خود را به قبرستانی تبدیل کرد چرا که قرآن فقط برای قرائت در مساجد نازل نشده است این کتاب آسمانی برای باز کردن چشمان ما و داشتن زندگی سالم آمده است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه از همان ابتدا مشکل ما با تمدن‌های دیگر نشناختن خوب از بد و سوا کردن این دو است، عنوان کرد: غرب ادعا دارد مرجعیت فرهنگی اوست و بر همه آداب و رسوم و سبک زندگی مردم برنامه دارد در اصل می‌خواهند با همسان سازی رفتاری از گسترش دین جلوگیری کنند.

وی با اشاره به روایت‌های پیامبر (ص) از آخر الزمان و اینکه ایشان همه را از دزدان اعتقادات دینی برحذر می‌داشتند، افزود: آن حضرت می‌فرمایند یک زمانی می‌آید از ایمان تنها اسم و از اسلام اثر و قرآن فقط خواندش می‌ماند.

عاملی با اشاره به اینکه خداوند می‌فرماید وجود دزدان دین را من تشخیص می‌دهم چرا که هدایت و ضلالت در دست من است، بیان کرد: قرآن، طبیعت و کتاب نفس سه چیز مهم هستند که انسان باید با خوانش و مرور آنها از ورود غیر خدا به وجودش جلوگیری کند و لذات معنوی را بر لذات مادی ترجیح دهد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به وجود عالم و جایگاهش در دین اسلام و اینکه دین ما به عالم حریت قائل است چرا که با تبیین توحید از مرتد شدن انسان جلوگیری می‌کند، افزود: خداوند متعال آنقدر به پیامبر اکرم(ص) علم داد که از عرش بزرگتر و بیشتر بود ولی باز آن حضرت طلب علم بیشتری می کردند ما نیز باید روز بروز به جای رفتارهای کپی برداری شده از غرب به علم خود افزوده و سالم از این دنیا برویم.

منبع: تسنیم از اردبیل


ارسال نظرات