شهادت دکتر بهشتي و72 تن از يارانش در سال1360ش:

ما بار ديگر نبايد اجازه دهيم استعمارگران براي ما مهره ‏سازي كنند و سرنوشت مردم ما را به بازي بگيرند

کد خبر: ۸۸۷۹۲۲۸
|
۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، يك روز پس از سوء قصد به جان حضرت آيت ‏اللَّه خامنه ‏اي در ششم تيرماه 1360، در ساعت 20 و 30 دقيقه شامگاه روز يكشنبه هفتم تيرماه 1360، جلسه ‏اي در سالن اجتماعات دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي واقع در سرچشمه تهران برگزار شد.

بحث روز درباره تورم بود اما عده‏ اي از اعضا خواستند كه درباره انتخابات رياست جمهوري نيز صحبت شود.

شهيد بهشتي سخنانش را با اين جملات آغاز كرد: "ما بار ديگر نبايد اجازه دهيم استعمارگران براي ما مهره ‏سازي كنند و سرنوشت مردم ما را به بازي بگيرند و..." اين آخرين كلمات آن بزرگوار بود كه از لبانِ حقگوي ايشان بيرون تراويد.

ناگهان انفجاري مهيب روي داد و در كمتر از ثانيه ‏اي، از سالن اجتماعات حزب جمهوري اسلامي جز تلي از خاك، چيزي نماند.

فاجعه انفجار دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي در تهران و شهادت مظلومانه هفتاد و دو تن از برجستگان و نيروهاي لايق و كارآمد انقلاب و در رأس آنها شهيد مظلوم آيت‏ اللَّه بهشتي از سوي سازمان جهنمي منافقين، عكس‏ العمل استكبار جهاني و عوامل داخلي آنها در قِبال بركناري بني‏ صدر خائن و حذف ضدانقلاب از صحنه سياسي كشور توسط مسؤولين نظام اسلامي بود.

عوامل اين جنايت بزرگ معتقد بودند كه در اثر كشتار مسؤولان عالي‏رتبه، اوضاع كشور بهم مي‏ريزد و انقلاب اسلامي از بين خواهد رفت ولي به كوري چشم دشمن، انقلاب ما پايدارتر شد و هيچگونه تزلزلي در اركان نظام به وجود نيامد.

در انفجار دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي علاوه بر آيت اللَّه دكتر بهشتي، تعداد زيادي از وزراي كابينه و نيز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به شهادت رسيدند.

حضرت امام خميني(ره) پس از اين حادثه فرمودند: "ملت ايران در اين واقعه، 72 نفر به عدد شهداي كربلا را از دست داد. بهشتي خار در چشم دشمنان اسلام بود".

منبع

ارسال نظرات