استاندار اردبیل:

حوزه گردشگری استان اردبیل نیازمند پژوهش های کاربردی است

استاندار اردبیل گفت: صنعت گردشگری نیازمند پژوهش های کاربردی است و انتظار می رود دانشگاهیان در این زمینه اقدام کنند.
کد خبر: ۸۸۸۱۷۸۵
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل پایگاه اطلاع رسانی استانداری،دکتر مجید خدابخش در دوازدهمین نشست استاندار با اساتید دانشگاه های استان اردبیل با بیان این مطلب تصریح کرد: در صنعت گردشگری باید وارد فاز اجرایی و عملیاتی شویم که این کار، نیازمند پژوهش است.


وی با بیان اینکه هدف از کلمه گردشگر، گردشگر خارجی است، ادامه داد: باید در صنعت گردشگری، دنبال گردشگر خارجی باشیم.
رئیس شورای اداری استان اردبیل افزود: باید با اصناف، بازاریان و همه اقشاری که با گردشگران سر و کار دارند، جلسه بگذاریم تا موارد مورد نیاز را به آنها انتقال دهیم.


خدابخش با اشاره به اینکه روزانه هزار نفر از گمرک بیله سوار وارد استان می شوند، اظهار کرد: تقریبا نصف این تعداد برای مسائل درمانی وارد استان می شوند.


وی با بیان اینکه در مدیریت ها باید به تیپ شخصیتی افراد دقت کرد، افزود: کسانی که با مردم سر و کار دارند باید افراد برونگرا باشند و این موارد را باید رعایت کرد.


استاندار اردبیل با اشاره به اینکه امروز حتی دکوراسیون هتل، ترکیب رنگ و چیدمان سفره هم علم است، تصریح کرد: باید نگاهمان به گردشگری علمی باشد.


پروفسور گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه نگاه سنتی به گردشگری دیگر پاسخگوی نیازها نیست، اظهار کرد: گردشگری به یک علم در دنیا تبدیل شده است بنابراین باید نگاه علمی و کاربردی به این صنعت داشت.


وی با بیان اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت های طبیعی و تاریخی گردشگری است، تصریح کرد: بهره برداری مناسب از این ظرفیت ها نیازمند برنامه ریزی علمی است.


صادقی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری یکی از پرکاربردترین علوم در این بخش است، اضافه کرد: امروز بیشترین سودآوری در بخش های اقتصادی مربوط به حوزه خدمات است و گردشگری هم در این حوزه تعریف می شود بنابراین باید نگاه جدی و اقتصادی به صنعت گردشگری داشته باشیم.


پروفسور محمد نریمانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به نیازهای آموزشی در زمینه گردشگری گفت: پرسنل هتل ها نیازمند آموزش های مختلف هستند.


وی ادامه داد: باید به پرسنل هتل ها زبان، روابط انسانی و مواردی از این دست آموزش داده شود و همچنین در زمینه بهداشت هتل ها هم بازسازی شود.
جعفر بذری مدیر عامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل گفت: سرعین در بین هفت قطب گردشگری کشور قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه 217 واحد اقامتی در سطح استان اردبیل وجود دارد، اضافه کرد: از این تعداد، 67 واحد نیازمند نوسازی هستند اما صاحبان این واحدها به دلیل عدم پرداخت تسهیلات ارزان قیمت اقدام به نوسازی نمی کنند.


گفتنی است در ادامه تعدادی از اساتید به ارائه دیدگاه ها و راهکارهای خود پیرامون توسعه گردشگری سرعین پرداختند.

ارسال نظرات