معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

شیب طلاق در کشور کاهش یافته است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: با تلاش‌های انجام شده شیب طلاق امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۸۸۱۹۷۹
|
۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از ساوالان خبر، حبیب الله مسعودی فرید در دوره آموزشی پایش و ارزیابی با تمرکز بر ارزشیابی اقتصادی برنامه‌ها که در هتل ارشاد سرعین برگزار شد با اشاره به اینکه عوامل متعددی از جمله نبود مهارت حل تعارض در بین زوجین، دخالت نابجای افراد در زندگی زوجین و اعتیاد و عوامل روانشناختی از جمله عوامل اصلی طلاق در کشور است عنوان کرد: با تلاش‌های انجام شده شیب طلاق امسال نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی گفت: قبلا اورژانس اجتماعی در ۹۷ شهر کشور وجود داشت که ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه امسال در این زمینه اختصاص یافته است و این مساله نشان‌دهنده همکاری ویژه مجلس در این خصوص است.

مسعودی فرید با تاکید بر اینکه مسؤولیت‌های زیادی در برنامه ششم توسعه برای سازمان بهزیستی تعریف شده است تصریح کرد: کاهش طلاق و ساماندهی کودکان خیابانی از جمله برنامه‌های مهم در سند چشم‌انداز توسعه کشور است که متولی اصلی آن سازمان بهزیستی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۳۰ شهرستان در کل کشور به‌عنوان شهرستان‌های محروم شناسایی شدند افزود: مرکز جامع خدمات بهزیستی در این ۳۰ شهرستان برای ارایه خدمات بیشتر در این حوزه راه‌اندازی شده است و این شهرستان‌ها اکثرا در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۹۴ مرکز مشاوره و مداخله در کاهش طلاق در کل کشور فعالیت داشتند بیان کرد: سال گذشته ۸۵ هزار زوج به این مراکز مراجعه کردند که حدود ۲۵ درصد آن‌ها منجر به سازش شده است.

ارسال نظرات