خبرهای داغ:

بیانیه سازمان بسیج عشایر اصفهان به مناسبت بزرگداشت عفاف و حجاب

حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۶۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، 21تیر سالروز قیام مردمی علیه کشف حجاب رضا خانی که به شهادت قریب ۲ هزار تن از هموطنان در مسجد گوهرشاد منجر شد و تاریخ مبارزه مردم ایران زمین برای حفظ حجاب و عفافشان را خونین کرد.

امروز حجاب و عفاف یک مسأله صد درصد اجتماعی و فرا جنسیتی و فراتر از یک رفتار دینی است که نیاز به عزم دو طرفه از سوی مسؤولان و از سوی مردم دارد. عرصه فرهنگ حجاب و عفاف بیش از قانون و بودجه و ساختارهای دولتی و رسمی نیاز به ساختارهای غیر رسمی دارد. ساختارهایی برآمده از بطن مردم انقلابی، معتقد و دغدغه مند و در این میان مهمترین وظیفه نظام حمایت از همین ساختارهای غیر رسمی است.

ساختارهایی که در قالب نهادهای مردمی در طول این سالها مهمترین نقطه قوت ها و بزرگترین نقطه تهدیدی علیه دشمن بوده است و این را بسیاری از وقایع تاریخی در طول این سالها در مقابله با هجمه دشمنان بیرونی و درونی نظام تأیید می کند. هم اکنون مرزی میان مردم و حاکمیت در نظام وجود ندارد و نبود این مرز مهم ترین فرصت برای نظام اسلامی و مطالبه مردم در توسعه ارزش های دینی است که خواست مشترک حاکمیت و مردم است.

حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند. در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست تا در حفظ این پوشش و پاکیزگی تلاش کنند.

بر این اساس ما:

۱- از نیروی انتظامی می خواهیم در برخورد با پدیده بد حجابی با تقویت فعالیتهای نامحسوس خود برای پیدا کردن حلقه های معاند در جریان بد پوشی که با اندیشه مجرمانه در توسعه بی عفتی در جامعه سهیم اند را بیش از پیش و مستمرانه پیگیر باشد.

۲- از نمایندگان محترم مجلس می خواهیم به دنبال اصلاح، رفع ابهام، ایجاد ضمانت اجرایی و خلق قوانین مکمل در این حوزه باشد.

۳- از رسانه ملی می خواهیم که طبق فرمایش امام خمینی(ره) که می فرمایند: صدا و سیما باید دانشگاه عمومی باشد، رسالت اصلی اش را که تربیت انسان ها است فراموش نکند و در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت های مردمی و غیر دولتی استفاده نماید.

۴- از دولت جمهوی اسلامی با توجه به شعار تدبیرگرایی و عقلانیت مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی را محور کارهای دستگاه های فرهنگی به صورت پیگیر و اثر بخش قرار دهد و نقش نظارتی خود را بر دستگاههای اجرایی تحت پوشش فراموش ننماید.

در پایان ما عشایر استان اصفهان به نمایندگی از سه ایل بزرگ قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه با دعوت از آحاد مردم در اجتماع پر شور و بزرگ مردمی عفاف و حجاب در روز چهارشنبه ۲۱ تیر با شعار صیانت از حریم خانواده، اصفهان به رنگ خدا شرکت خواهیم کرد.

 


ارسال نظرات