تنها راه سلامت جامعه بازگشت به عفت و اخلاق اسلامی است

امام جمعه تنکابن با بیان اینکه هرچه حجاب محکم‌تر شود، خانواده و جوانان بیشتر حفظ می‌شوند، گفت: تنها راه سلامت جامعه، بازگشت به عفت، حجاب و اخلاق اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۸۶۳۲۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجاب بخشی از دین است که برای حفظ پاکدامنی زن و نیز حفظ جامعه از آلودگی‌های اخلاقی تشریع شده است، با اندکی تأمل به روشنی در می‌یابیم که یک جامعه بشری هنگامی خواهد توانست نسبت رابطه زن و مرد، سلامت و کمال مطلوب خود را پیدا کند که دیدگاه‌های اسلام را بدون کم‌وکاست و افراط و تفریط درک و عمل کند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1384 قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را به تصویب رساند، قانون جامع و کاملی که هدف از ارائه آن را درونی و نهادینه کردن عفاف و حجاب با مشارکت و توجه جدی همه نهادها و دستگاه‌ها به صورت مستمر و هدفمند است، در این قانون وظیفه 28 دستگاه‌های قانون‌گذار و اجرایی را در قبال موضوع حجاب به طور دقیق و مشخص بیان شده است.

حال سوال اینجا مطرح می‌شود چرا با گذشت 12 سال از این قانون در مبارزه با بدحجابی بیشتر دستگاه‌های متوالی وارد کار نمی‌شوند؟ و شاهد اجرای دقیق آن در جامعه نیستیم و چرا متولیان امر در اجرای آن کوتاهی داشتند؟

با توجه به اینکه حجاب و عفاف مورد سفارش و تأکید آیات قرآن کریم، انبیاء الهی و اهل بیت است هرگونه کوتاهی در ترویج و اجرایی شدن این امر مهم، بخشودنی نیست و خیانت به آرمان‌های امام راحل و انقلاب است.

عفاف و حجاب در جامعه ما آن چنان که باید شایسته نظام اسلامی باشد نیست،  پس مسؤولان نباید این فرهنگ زیبا و ارزش ایده‌آل را که بیشتر مردم آزادانه آن را به عنوان یک ارزش برتر در جامعه انتخاب کرده‌اند تنها محدود به هفته‌ای خاص بکنند و دوباره همه چیز را فراموش کنند، دستگاه‌های متوالی باید بدانند حجاب مطالبه عمومی و جدی تمام خانواده‌های متدین و انقلابی ایران اسلامی است که امیدواریم شاهد اجرایی شدن قوانین موجود در این مسیر باشیم.

با توجه به اینکه استکبار جهانی هویت و ارزش‌های اصیل اسلامی، ایرانی کشور را مورد هجمه قرار داده است و نظام جمهوری اسلامی در تهاجم فرهنگی استکبار قرار دارد به فرموده رهبر معظم انقلاب از جمله کارهای مهم، کارهای فرهنگی است، ما خلل و فرج فرهنگی زیاد داریم جاهایی که نفوذگاه دشمن است این را هم مجموعه‌های مسؤول دولتی، هم مجموعه‌های گسترده‌ی عظیم مردمی موظفند پیگیری کنند.

رهبر معظم انقلاب همچنین دستور آتش به اختیار دادند و فرمودند: آتش به اختیار به معنای کار فرهنگی خودجوش و تمیز است. معنی‌اش این است که در تمام کشور، صاحبان اندیشه، فکر و همت، کار را خودشان پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل، آتش به اختیار به معنای بی‌قانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ‌اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست.

در سال‌های اخیر با توجه به هجمه فرهنگی دشمن، رهبر معظم انقلاب این جنگ را به نام‌های گوناگون تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی نام و هشدار دادند و فرمودند: در مقابل این‌ها کار و ابتکار باید انجام داد.

امام‌ جمعه تنکابن در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تنکابن، ترویج بی‌بندوباری را شیوه‌ دشمن برای استعمارگری ممالک جهان دانست و اظهار کرد: به این روش است که جوان را از خود و سرنوشت مملکتش غافل می‌کنند تا با سرگرم شدن به لهو و لعب و فساد اخلاقی به اهداف خود برسند.

حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر جوان را قدرت بالنده‌ یک ملت عنوان کرد و گفت: اگر جوان از همت و تلاش و آگاهی خالی شود، دشمن بر آن ملت سلطه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه هرچه حجاب محکم‌تر شود، خانواده و جوانان بیشتر حفظ می‌شوند، افزود: تنها راه سلامت جامعه، بازگشت به عفت، حجاب و اخلاق اسلامی است.

امام‌ جمعه تنکابن راه‌ حل این معضل اجتماعی را امر به‌ معروف و نهی از منکر، اقدامات مناسب دستگاه‌های فرهنگی، آگاهی خانواده‌ها و اجرای فرمان آتش به اختیار بیان کرد و یادآور شد: اگر هر یک به وظایف خود درست عمل کنند، این مشکل حل می‌شود.

کارشناس مسائل اجتماعی نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه ریشه بدحجابی در حیا شکل می‌گیرد، اظهار کرد: اولین عنصر عفاف و حجاب شکل‌گیری حیا در زمان کودکی است.

محمدرضا سلیمانی با بیان اینکه حیا، عفاف و حجاب سه پروسه‌هایی هستند که به دوره کودکی و بحث تربیت جنسی کودک برمی‌گردد، افزود: اگر ما بتوانیم در دوره کودکی نوع پوشش ارتباط زن و شوهر به عنوان پدر و مادر خانواده درست عمل کنیم حیا در کودک شکل می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مشکل جامعه ما این است که مردم فکر می‌کنند جامعه حریم خصوصی است و هر کس هرجور دوست دارد می‌پوشد ، تصریح کرد: این باید اندیشه، فرهنگ، دانش و معرفت بشود که جامعه حریم اجتماعی است.

این روانشناس خانواده با تأکید بر اینکه آموزش و نظارت در جامعه وجود ندارد، باید کار فرهنگی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: باید نظارت همراه با کنترل و فشار بیشتر، توسط مسؤولان صورت بگیرد.

سلیمانی با بیان اینکه یک سری قوانین ممنوع برای جامعه باید گذاشته شود، یادآور شد: ما برای شنا مناطق ممنوع می‌گذاریم چون جان مردم در خطر است اما در خیابان قانون ممنوع وجود ندارد.

وی تصریح کرد: معلم‌ها و اساتید در این امر نقش بسزایی دارند و هر روز باید یک بخشی را در مورد آثار مثبت و منفی این موضوع صحبت کنند.

این آسیب‌شناس اجتماعی با تأکید بر اینکه رسانه ملی تأثیر بسزایی دارد، افزود: رسانه‌ها و فضای مجازی به شدت باید کنترل بشود و فضاهای منفی پاک و پالایش بشود.

 

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران نیز در این زمینه با اشاره به اینکه استان مازندران دیار علویان است، اظهار کرد: شکر خدا مردم این استان از نظر عفاف و حجاب وضعیت مطلوبی دارند، فقط منطقه غرب استان که توریست و مسافر بیشتری به آن سفر می‌کنند، دچار آسیب شده است.

ام‌السادات رخشنده وجود مسافر یا توریست را توجیه مناسبی برای بدحجابی شهرستان‌های غرب استان مازندران ندانست و افزود: ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم و چشم‌پوشی کنیم.

وی آثار مخرب مسافران بدپوشش را در این مناطق، علاوه بر زباله در دل جنگل‌ها و کوه‌ها، آثار منفی ترویج بی‌عفتی در مازندران بیان کرد و گفت: همه ما به‌عنوان یک مسلمان انقلابی باید در این زمینه ریشه‌یابی داشته باشیم تا بدانیم مشکل از کجاست و راه علاج آن چیست.

این مسؤول بخش اعظم این مشکلات را برنامه‌ریزی‌های از پیش طراحی‌شده دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: ماهواره، اینترنت، شبکه مجازی و... ابتدا حیا زدایی کرده‌اند و اکنون راحت‌تر در فضای حقیقی توانسته‌اند حجاب‌ها را کنار بزنند.

رخشنده مسئله عفاف و حجاب را مختص به یک هفته ندانست و متذکر شد: باید در طول سال و به هر مناسبت به موضوع عفت مردان و حجاب زنان پرداخته شود تا مؤثر واقع شود.

وی در ادامه به داستان عدم حضور حضرت زهرا(س) در مقابل مرد نابینا اشاره کرد و یادآور شد: ما برای نسل جوان باید در الگوسازی کنیم، شهدای زن را در مدارس و کتب درسی معرفی کنیم و مزیت باحجاب بودن و پیامدهای بدحجابی را برای آنان بیان کنیم.

مسؤول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه عفاف مختص ظاهر نیست و شامل کلام و نگاه و... نیز می‌شود، گفت: باید از بستر رسانه به‌ویژه صداوسیما برای آگاه‌سازی عموم مردم استفاده کرد.

رخشنده به سند ننگین 2030 نیز اشاره کرد و گفت: ما باید محتوای این سند منفور و ننگین را سینه‌به‌سینه برای خانواده‌ها نقل کنیم و با مطالبه مردمی موجب ابطال کامل آن شویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها