امام جمعه اردکان:

جایگاه شورای نگهبان نباید تضعیف شود

امام جمعه اردکان در دیدار با اعضای شبکه نظارت شهرستان گفت: جایگاه شورای نگهبان نباید تضعیف شود.
کد خبر: ۸۸۸۸۷۸۹
|
۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در دیدار با جمعی از اعضای شبکه نظارت شهرستان ضمن تبریک سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی با اشاره به حدیث ثقلین گفت: اسلام واقعی موجب نجات بشر می شود.

وی افزود: ما حکومتی را به نام اسلام تشکیل داده ایم و باید تمام سعی و تلاش خود را بکار ببریم تا احکام اسلام در آن اجرا شود.

امام جمعه اردکان با یادآوری وظیفه شورای نگهبان و نظارت بر قانون اظهار داشت: قطعاً کسانی که در مجلس شورای اسلامی هستند و قوانین را مصوب می کنند تخصص کامل در اسلام ندارند لذا باید جایی باشد که بر کار آنها نظارت داشته باشد تا مصوبات با اسلام تعارض نداشته باشد.

وی تصریح کرد: اصل و اساس شورای نگهبان بر پایه اسلام است و وقتی شورای نگهبان در کنار مجلس شورای اسلامی قرا می گیرد باعث می شود اسلامیت نظام که اصل و اساس حکومت است حفظ شود.

حجت الاسلام شاکر گفت: جلوه شورای نگهبان در نظر مردم بیشتر در زمان انتخابات آشکار می شود.

وی با اشاره به وجود اعتراض به برخی از عملکردهای شورای نگهبان گفت: اگر انتقادی هم از شورای نگهبان وجود دارد باید منصفانه باشد.

امام جمعه اردکان تصریح کرد: برای حفظ نظم در جامعه باید به مراجع قانونی اعتماد کرد و نباید جایگاه شورای نگهبان تضعیف شود.

در ابتدای این دیدار سرپرست دفترنظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان اردکان گزارشی از عملکرد این دفتر بویژه اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری انتخابات اخیر ارائه کرد.


ارسال نظرات