مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه در شهرستان الیگودرز:

تقویت اخلاق اسلامی، عامل عزتمندی است

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه در شهرستان الیگودرز گفت: منش و اخلاق اسلامی در رفتار و کردار باعث عزتمندی افراد و سلامت و سعادت جامعه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۲۱۰۶
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام علی لرستانی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه در شهرستان الیگودرز در جلسه اخلاقی که در حسینیه این ناحیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از راه‌های مقابله با رذایل اخلاقی و زشتی‌ها شناخت اخلاق اسلامی است.

وی افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و تلاش برای تقویت فرهنگ دینی و اسلامی در بین نسل جوان و نوجوان جامعه گامی مهم برای ارتقای اخلاق اسلامی است.

حجت‌الاسلام لرستانی، با تأکید بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی، اظهار داشت: تقویت مباحث اخلاقی در جامعه نیازمند عزمی عمومی و مشارکت گسترده افراد خانواده به‌ویژه والدین است.

وی خاطرنشان کرد: منش و اخلاق اسلامی در رفتار و کردار باعث عزتمندی افراد و سلامت و سعادت جامعه می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شهرستان الیگودرز، با تأکید بر ضرورت مشارکت دستگاه‌های فرهنگی در نهادینه‌سازی فرهنگ دینی، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌تواند به‌عنوان معلم اجتماعی در این حوزه فعالیت کند.

حجت‌الاسلام لرستانی، تصریح کرد: مجموعه اخلاق اسلامی که رعایت آن بر همگان لازم است شامل ولایت مداری، رعایت تقوا، سعه‌صدر داشتن در هر کاری، پشتکار و جدیت، امانت‌داری، صداقت در گفتار، مهربانی، خوش‌خلقی، تکریم دیگران می‌تواند باشد.

وی اذعان داشت: یکی از معجزات پیامبر اکرم (ص) در جذب افراد جامعه و اینکه توانستند یک انقلاب فکری و فرهنگی را در سطح جامعه به وجود بیاورند رعایت اخلاق حسنه و اسلامی بود و همین امر مهم باعث گرایش مردم به اسلام گردید.

حجت‌الاسلام لرستانی، ابراز کرد: کم‌توجهی به مفاسد اخلاقی و آثار آن در جامعه می‌تواند اخلاق را به چالش کشانده و بستر مشکلات فراوانی در جامعه باشد.

وی بیان کرد: نیروهای انقلابی باید در سالم‌سازی محیط اجتماعی انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را به‌کارگیرند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سپاه شهرستان الیگودرز، افزود: رعایت تقوا و خدامحوری در تمام ابعاد زندگی مهم‌ترین راه نهادینه‌سازی اخلاق اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی است.

وی اظهار کرد: امام صادق (ع) در این رابطه می‌فرمایند: تقوی بر تمام امورات زندگی مربوط است، که این تقوا یعنی در امور فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و حتی نظامی باید رعایت شود.

حجت‌الاسلام لرستانی، ابراز کرد: در این صورت است که ما می‌توانیم از لغزش‌ها نجات پیداکرده و جز بندگان خوب الهی قرار گیریم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات