خطیب جمعه تفت:

مسئولان به پست خود به عنوان امانت الهی نگاه کنند

امام جمعه موقت تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: مسئولیت ها، امانتی است که در دست هر فردی است و مسئولان نباید این مسئولیت ها را وسیله ای برای خدمت به باند و گروه به جای مردم قرار دهند.
کد خبر: ۸۹۰۷۷۱۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از تفت، نمازجمعه این هفته شهر تفت به امامت «آیت الله حسین فلاح تفتی» امام جمعه موقت تفت برگزار شد.

امام جمعه موقت تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و تبریک هفته دولت به دولتمردان گفت: مبنای نام گذاری هفته اول شهریور ماه به عنوان هفته دولت، شهادت کارگزان مخلص نظام از جمله شهید رجایی و باهنر است که خود را جان نثار امام و ولی فقیه می دانستند.

«آیت الله حاج شیخ حسین فلاح تفتی» با اشاره به توصیه امیرمومنان به اشعث بن قیس که فرمودند: «وَ إِنَّ عَمَلَكَ لَيْسَ لَكَ بِطُعْمَةٍ وَ لَكِنَّهُ فِي عُنُقِكَ أَمَانَةٌ»، تصریح کرد: حضرت علی(ع خطاب به اشعث بن قیس می فرمایند حوزه فرمانروايي ات طعمه تو نيست، بلكه امانتى است بر گردن تو.

وی پست و مقام در هر شکلی را امانت خداوند دانست و گفت: استاندار، فرماندار، شهردار، امام جمعه و ... امانتی است که در دست هر فردی است و مسئولان نباید این مسئولیت ها را وسیله ای برای خدمت به باند و گروه به جای مردم قرار دهند.

خطیب جمعه تفت ادامه داد: در جمهوری اسلامی و در نظام ولایت فقیه، مسئولیت تفسیری جز امانت دارد و اگر این نگاه بین مسئولان وجود داشت امروز شاهد وضع اسفناک ضعفا و فقیران در کشور نبودیم.

آیت الله فلاح، به سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی(ع)و حضرت زهرا(ع) را یاد آور شد و گفت: امروز باید فرهنگ تجمل گرایی و سخت گیری در ازدواج اصلاح شود و خانواده ها نیز باید برای رفع موهومات و کنار گذاشتن چشم و هم چشمی هایی که دست و پاگیر شده اند تلاش کنند تا ازدواج آسان در جامعه ترویج شود.

وی ادامه داد مسئولان نیز باید با ایجاد اشتغال، مسکن و... زمینه ازدواج آسان را فراهم کنند چراکه بسیار از مشکلات فرهنگی و اجتماعی به خاطر تاخیر در ازدواج است.
منبع:صبح تفت
ارسال نظرات