دود ناشی از آتش گرفتن آبگرمکن، کودک ۱۰ ساله کردستانی را به کام مرگ برد

مدیر ایستگاه آتش نشانی بیجار گفت: بی احتیاطی پدر و مادر و آتش گرفتن آبگرمکن موجب شد کودک آن‌ها بر اثر دود جان خود را از دست بدهد.
کد خبر: ۸۹۰۸۱۸۷
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رسول حیدری گفت: بررسی‌های کارشناسان از محل وقوع آتش سوزی در روستای کنامار بیجار مشخص کرد که کودک ۱۰ ساله پس از آتش گرفتن آبگرمکن منزل، به داخل حمام پناه می‌برد و بعلت نبود هوا و اجتماع دود زیاد متاسفانه دچار خفگی می‌شود.



وی دلیل اصلی حریق را نشت نفت از آبگرمکن دانست و افزود: به دلیل افزایش سوخت آبگرمکن، ایجاد حرارت بیش از حد در لوله‌های انتقال نفت، جانمایی نامناسب لوله ها، استفاده نا مناسب از گونی در سقف و استفاده از چوب برای پوشش سقف، حجم آتش و دود به سرعت افزایش یافته و در ساختمان پخش می‌شود.

حیدری ادامه داد: دور بودن ساختمان از محل سکونت موجب تاخیر در امداد رسانی اهالی محل و استمرار ۲ ساعته آتش سوزی شد.

او با توصیه به اینکه والدین به هیچ وجه کودکان را در منزل تنها نگذارند، اظهار کرد: تنها خطر آتش سوزی کودکان را تهدید نمی‌کند بلکه خطراتی دیگر کودکی که تنها در منزل مانده است را تهدید می‌کند.


مدیر واحد آتش نشانی بیجار افزود: آموزش کودکان با زبان کودکی و ساده برای مواقع خطر از اهمیت خاصی برخوردار است.


وی به حضور خانواده‌ها در طبیعت اشاره و اظهار کرد: بعلت خشک سالی و وجود گیاهان خشک زیاد در طبیعت، با کمترین ایجاد شعله ای، طبیعت دچار حریق می‌شود.


حیدری با اشاره به مشکلات اطفاء حریق در دشت‌ها و دور بودن مسافت و امکانات محدود ایستگاه‌های آتش نشانی، پیشگیری را مهمترین وظیفه همگانی برشمرد و از خانواده‌ها خواست هنگام حضور در طبیعت، از خاموش شدن آتش مورد استفاده برای گرم کردن غذا اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات