امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس:

سکوت مرگبار جوامع بشری در قبال مردم مسلمان میانمار باید شکسته شود

امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس گفت: سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی در قبال کشتار مسلمانان در میانمار باید شکسته شود.
کد خبر: ۸۹۱۶۴۴۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸

به گزارش  خبرگزاری بسیج هرمزگان؛شیخ سید عبدالباعث قتالی در بندرعباس اظهار کرد: برادران و خواهران ما در کشور میانمار زیر بدترین فشارها قرار دارند و جان و مال و ناموس آنان در معرض خطر وحشی‌گری عده‌ای است که اساسا به اصول انسانی پای‌بند نیستند.

 

وی افزود: ابراز همدردی با خواهران و برادران مسلمان در کشور میانمار حداقل کاری است که ما به عنوان مسلمان باید انجام دهیم.

 

امام جمعه اهل‌سنت بندرعباس با بیان این که نباید نسبت به اوضاع منطقه و جهان بی‌تفاوت باشیم، خاطرنشان کرد: سکوت مرگبار مجامع بین‌المللی باید شکسته شود و کشورهای اسلامی از مسلمانان میانمار حمایت کنند تا جلوی گسترش فاجعه علیه مسلمانان این کشور گرفته شود.

 

وی همچنین به نزدیکی ایام مهر و بازگشایی مدارس نیز اشاره‌ای کرد و عنوان داشت: کودکان زیادی هستند که بدلیل بی بضاعتی مادی نمی‌توانند درس بخوانند. همه ما در مقابل این بچه‌ها در جامعه‌مان مسؤول هستیم. ترک تحصیل حتی یک دانش‌آموز خسران زیادی برای اجتماع ما است و دولت در قبال حمایت از دانش‌آموزان مسؤولیت دارد.

 

شیخ قتالی تصریح کرد: هفته گذشته شاهد تصادف اتوبوس حامل دانش‌آموزان نخبه هرمزگانی بودیم. این حوادث دردناک باید مهار شود. باید ایمنی را به گونه‌ای در مدارس افزایش دهیم که جان و روح دانش‌آموزان آسیب نبیند.

ارسال نظرات