کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد متولی فعالیت‌های تابستان جوانان و نوجوانان

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد متولی فعالیت‌های تابستان جوانان و نوجوانان است که افراد مختلفی در این دوره از کلاس‌ها به خصوص در کلاس‌های قرآنی و معارف اسلامی در حال فراگیری مهارت‌های لازم زندگی هستند.
کد خبر: ۸۹۱۹۰۵۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، در آخرین روزهای تابستان و برگزاری دوره‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان، توجه به چگونگی گذراندن این اوقات از مسائل مهمی است که باید به آن توجه و ضمن رفع نواقص و قوت‌بخشی به نقاط مثبت، برنامه‌ریزی دقیق برای سال آینده انجام شود.

 دوران نوجوانی دوران شکل‌گیری شخصیت است و لذا باید برای لحظه لحظه این دوره برنامه‌ریزی دقیق انجام شود تا فردی که در آینده تحویل جامعه می‌شود، ثمره‌ای مفید و ارزنده از کاشت امروز باشد و با پرداختن مناسب به آن، دلمان گرم ‌شود.

سازندگی جامعه ما در گرو تربیت امروز نوجوانان این مرز و بوم است و در این بین با تعطیلی مدارس در طول تابستان و فراهم شدن اوقات فراغت برای دانش‌آموزان، برنامه‌های مختلفی برای پر کردن این اوقات با انواع برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، آموزشی، اعتقادی و... انجام شده است.

پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانه که توسط دستگاه‌های مختلف فرهنگی نظیر آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، ارشاد و.. برنامه‌ریزی شده است راهی برای پر کردن اوقات فراغت است که در طول تابستان امسال با قوت این مهم انجام شده است.

در این بین اداره تبلیغات اسلامی با برنامه‌ریزی مناسب تلاش دارد تا ضمن پر کردن اوقات فراغت، معنویات و توجه به ارزش‌ها و آموزه‌های دینی را در بین دانش‌آموزان افزایش دهد و نه تنها برای یک دوره سه ماهه تابستان بلکه برای طول سال برنامه‌های مدونی را در دستور کار قرار داده است.

برنامه‌هایی با موضوعات فرهنگی، قرآنی، اجتماعی و مذهبی که علاوه بر پر کردن اوقات فراغت، راهی برای رسیدن و نزدیک‌تر شدن به خدا است و تابستان را فرصت خوبی برای تقویت و محکم شدن دوستی با خدا تبدیل کرده است.

یکی از والدین دانش‌آموزان که فرزند خود را به کلاس‌های اوقات فراغت تبلیغات اسلامی فرستاده است، مهمترین دغدغه امروز خانواده‌ها را وجود فضای مجازی و مدیریت نکردن مناسب آن دانشت.

لیلا قاسمی در گفت‌وگو با فارس گفت: مدیریت فضای مجازی، راهی برای بهینه‌سازی اوقات فراغت است که باید در این بخش بیش از پیش فعال شویم و نیاز امروز جامعه ما توجه به ارزش‌ها و خدامحوری در برنامه‌ها است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از آسیب‌های جامعه از همین مدیریت نکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در طی سال است، با بررسی‌ها و تحقیقات مختلف تصمیم گرفتیم تا فرزند ما در کلاس‌های اوقات فراغت تبلیغات اسلامی نام‌نویسی کند تا ضمن پرکردن این اوقات، برنامه‌ریزی مناسب برای آینده داشته و همچنین در تقویت باورهای دینی فرزندم در این دنیایی که هر روز برای کاهش اعتقادات و ارزش‌ها از رنگ و لعاب‌های مختلف استفاده می‌کنند، برنامه‌ریزی کنم.

قاسمی افزود: توجه به آسیب‌های اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی از نیازهای مهم جوانان و نوجوانان امروز ما است

یکی از دانش‌آموزان نکایی نیز با بیان اینکه توجه به علایق و توانایی فرزندان مورد توجه والدین باشد؛ گفت: برخی از پدران و مادران توجهی به خواسته‌های فرزندان خود نداشته و آنچه خود در گذشته انجام نداده‌اند اکنون در فرزندان خود جست‌وجو می‌کنند از کلاس‌های اوقات فراغت تا انتخاب رشته را در اختیار می‌گیرند.

مونا فلاح در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: برخی از والدین با برنامه‌ریزی نادرست خود، تابستان را برای فرزندان تلخ می‌کنند که به عنوان نمونه یکی از دوستانم امسال به اجبار خانواده در کلاس زبان انگلیسی ثبت‌نام کرد در حالی که علاقه فراوان به احکام و مسائل اعتقادی داشت که امیدواریم در این راستا هم خانواده‌ها به سلیقه فرزندان خود احترام بگذارند.

وی با اعلام اینکه در تابستان امسال، کلاس‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اعتقادی را زیر نظر اساتید با سابقه در تبلیغات اسلامی گذرانده است؛ افزود: کلاس‌های بسیار مفیدی بود که امیدواریم در طول سال استمرار یابد تا در شرایط فعلی جامعه و با توجه به برنامه‌ریزی دشمن برای حمله به ارزش‌ها و اعتقادات، با سلاح محکم ایمان و اراده در برابر این توطئه‌ها بایستیم.

و اما رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نکا به عنوان یکی از متولیان برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت معتقد است: برنامه‌های طرح اوقات فراغت باید راهی برای افزایش مهارت در بین جوانان و نوجوانان باشد و کلاس‌های مختلف تبلیغات اسلامی ضمن پرکردن اوقات فراغت با رویکرد مذهبی و دینی برای طول سال فرزندان برنامه دارد و مهارت‌های لازم زندگی فردی و اجتماعی را آموزش می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمدعلی الیاسی در گفت‌وگو با فارس با اعلام اینکه در تابستان امسال، 25 پایگاه اوقات فراغت با حضور 400 نفر در نکا برپا شد، بیان کرد: در این کلاس‌ها، دوره‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اعتقادی و... آموز ش داده شد.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی در دوره‌های مختلف اوقات فراغت تبلیغات اسلامی از برنامه‌های مهم این دوره از کلاس‌ها است که دانش‌آموزان با مهارت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، دینی و اعتقادی آشنا می‌شوند و به صورت کاربردی در زندگی به کار می‌گیرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا نیز اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد متولی فعالیت‌های تابستان جوانان و نوجوانان است که افراد مختلفی در این دوره از کلاس‌ها به خصوص در کلاس‌های قرآنی و معارف اسلامی در حال فراگیری مهارت‌های لازم زندگی هستند.

مهدی روحی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ظرفیتی مناسب برای طول سال است تا فرزندان ما از این ظرفیت به درستی استفاده کنند.

کلاس‌های اوقات فراغت تابستان با حضور دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف به پایان رسیده است اما برنامه‌ریزی جدی برای آینده نوجوانان و جوانان از جمله دغدغه‌های مهم خانواده‌ها در طول سال است که باید ضمن برنامه‌ریزی درست در اوقات فراغت، تحصیل، سرگرمی و.. تلاش برای سازندگی آینده جامعه به درستی انجام شود که امیدواریم ضمن توجه به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان، در ارتقای دینی فرهنگی و اخلاقی جوانان و نوجوانان‌مان هم تلاش شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها