امام جمعه نیر:

ولایت مداری برجسته ترین ویژگی حضرت عباس (ع)

امام جمعه نیر ولایت مداری را بزر‎گترین درس نهضت حسینی (ع) دانست.
کد خبر: ۸۹۲۵۲۰۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

به گزارش خبر گزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر در جمع عزاداران حسینی نیر با اعلام اینکه جای جای شهرستان نیر رنگ و بوی حسینی و عاشورایی گرفته گفت: همه در عزای حسینی مشغول به تلاش و فعالیت هستند و حضور کودکان و نوجوانان و جوانان سیاه پوش در هیئت ها و میاندار بودن آنها نشان از رسوخ عشق حسین در قلوب پاک جوانان پیرو ولایت دارد.

 

وی گفت: برجسته ترین ویژگی های حضرت عباس (ع) ولایت مداری آن حضرت است که تا آخرین نفس از دین خدا حمایت کرد و با امام ماند و یار با وفا و علمدار سپاه امام بود.

 

حجت الاسلام مقدسی با بیان اینکه حضرت ابوالفضل (ع) شخصیتی بودند که تمام سعادت خود را در تبعیت از ولایت میدانست، اضافه کرد: این راه روشن بود که انتخاب کرد و در تبعیت از ولایت همه یاران امام حسین به شمار می رود.

 

وی تبیین فلسفه عاشورا و قیام حسینی را از اهداف اصلی عزاداری های ایام محرم دانست و گفت: محرم و صفر ایام بسیار مغتنمی است تا در راستای اشاعه فرهنگ اصیل دینی تلاش شود و به همان میزان که شور حسینی در میان عزاداران افزایش یافته باید به درک عمیق فلسفه محرم و صفر نیز پی ببریم.

 

امام جمعه نیر شور حسینی را از ویژگیهای ایام محرم برشمرد و با بیان اینکه در این ماه هدف تنها سینه زدن و اشک ریختن برای امام حسین(ع) نیست، تصریح کرد: عاشقان حسینی در عین حال که مشغول عزاداری برای امام حسین(ع) هستند باید به دور از مسائل شرعی و غیراخلاقی که به ایجاد وهن در دین اسلام منجر شود خودداری کنند.

 

وی افزود: وقتی رخت عزای حسین(ع) را بر تن کردیم، باید نفس‌های ما با ذکر خدا عجیبن شود و هر دم و بازدم ما یاد خدا را داشته باشد تا نام ما هم در فهرست عاشورائیان ثبت شود.

 

امام جمعه نیر افزود: یکی از درس‌های بزرگ عاشورا که به مثابه دانشگاه انسان سازی است، درس ولایت پذیری است، چرا که کیفیت ولایت پذیری و ولایتمداری اصحاب امام حسین علیه السلام را که در هیچ دوره تاریخی نمی توان یافت. همچنان که ولایت گریزی بیشتر مردم دوران حضرت امام حسین (ع) نیز موضوعی مهم و قابل تامل است که از یکسو خیانت مستمر آنان به خاندان وحی، لکه ننگی بر دامان جامعه اسلامی بود.

منبع :نیریمیز

 

 

ارسال نظرات