ایمنی و اقدامات تأمینی از دیدگاه اسلام به مناسبت گرامی‌داشت هفته ایمنی

به مناسبت هفته ایمنی حجت‌الاسلام تسخیری به بررسی ایمنی از دیدگاه قرآن، اسلام و همچنین روایات پرداخت و گفت: قرآن داروخانه‌ی بزرگ خداوند تبارک‌وتعالی است.
کد خبر: ۸۹۳۰۸۵۴
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام تسخیری مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان پیش از ظهر شنبه در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) و به مناسبت گرامی‌داشت هفته ایمنی به تبیین ایمنی از منظر اسلام پرداخت.

غلامحسن تسخیری گفت: قرآن و اثرات آن در زندگی ما و تعلیم و تعلم از قرآن کریم و اهمیت ویژه به قرآن است که انسان را در پاکی و ایمنی کامل قرار می‌دهد، قرآن کتاب کاملی است که هرگز خاموشی ندارد و به تعبیر امام علی(ع) که می‌فرمایند: قرآن آب دریایی است که هرگز تمامی ندارد.

وی با اشاره به اینکه روش زندگی و اخلاق اجتماعی ما تا چه حد قرآنی است را باید خودمان مورد بررسی قرار دهیم، تصریح کرد: معرفت به قرآن کریم تأثیرگذار در امور فردی، اجتماعی و خانوادگی ماست که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما این است که با قرآن مأنوس نیستیم.

حجت‌الاسلام تسخیری به اینکه خداوند قرآن را به‌عنوان شفا معرفی کرده است اشاره کرد و گفت: قرآن داروخانه‌ی بزرگ خداوند تبارک‌وتعالی است که اگر انسان با او انس داشته باشد، آرامش پیداکرده و زندگی سالم و بدون دغدغه‌ای خواهد داشت.

این کارشناس مسائل مذهبی بابیان اینکه قرآن به انسان سبک زندگی کردن و نحوه‌ی برخورد با پدر و مادر را می‌آموزد، اذعان داشت: قرآن نسخه‌ایست که خداوند برای انسان فراهم کرده و وظیفه‌ی انسان نیز استفاده‌ی از این نسخه به‌عنوان راه شفابخش زندگی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان به روایاتی اشاره کرد و گفت: پیامبر مکرم اسلام می‌فرمایند: «خانه‌ای که در آن قرآن فراوان قرائت بشود به اهل آن خانواده خیر واسعه داده می‌شود و می فرمانید: بهترین شما کسی است که قرآن را بیاموزد و آموزش بدهد».

وی همچنین به روایت دیگری اشاره کرد و تصریح داشت: امام علی(ع) نیز می‌فرماید: «کسی که به قرآن عمل بکند از همه پیشی خواهد گرفت و بداند اخبار گذشته، دانش آینده و همچنین درمان دردهایتان در قرآن کریم است».

حجت‌الاسلام غلامحسن تسخیری به هفته ایمنی اشاره کرد و بیان داشت: در محیط کار و زندگی روزی پایان خوشی خواهد داشت که بدون حادثه باشد.

وی نقش ایمنی را تبیین کرد و افزود: ایمنی اصل ضروری در اشتغال به شمار می‌رود، اگر ایمنی نباشد حوادث سختی به وقوع خواهد افتاد.

تسخیری با اشاره به اینکه آلودگی محیط زیست زندگی انسان را تهدید می‌کند، تصریح داشت: اگر به سعادت خود و خانواده خود اهمیت می‌دهید ایمنی را سرلوحه‌ی امور خود قرار دهید.

حجت‌الاسلام غلامحسن تسخیری رعایت مسائل ایمنی در کار را مهم‌ترین اصل برشمرد و افزود: کارکنان می‌بایست دستورالعمل‌های ایمنی در حوزه‌ی کار را موبه‌مو اجرا کنند.

 

ارسال نظرات