جانشین فرمانده بسیج کنارک:

ضرورت فرهنگ سازی پدافند غیرعامل با رویکرد کاهش آسیب‌های تهدید کننده در بین دانش‌آموزان

جانشین فرمانده بسیج کنارک گفت: فرهنگ پدافند غیرعامل با رویکرد کاهش آسیب‌های تهدید کننده در بین دانش‌آموزان باید نهادینه شود
کد خبر: ۸۹۴۲۰۶۱
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، براتعلی صالحی در مانور پدافند غیرعامل که در مدرسه کاردانش آزادگان پسرانه کنارک برگزار شد، اظهار کرد: مانور پدافند غیرعامل با هدف کسب مهارت‌های لازم توسط اقشار مختلف جامعه به‌ویژه دانش‌آموزان در مواقع حساس از جمله بروز زلزله، سیل و بلایای طبیعی و نیز حملات دشمن اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ پدافند غیرعامل با رویکرد کاهش آسیب‌های تهدید کننده بین دانش‌آموزان نهادینه شود افزود: هفته پدافند غیرعامل در واقع فرصتی برای ایجاد آمادگی‌های بیشتر در شرایط غیرقابل پیش بینی است.

به گفته صالحی پدافند غیرعامل در شرایط عادی و غیرعادی برای محافظت از مدارس و دانش‌آموزان در برابر عوامل طبیعی مثل سیل، زلزله و غیرطبیعی همچون تهاجم فرهنگی دشمنان باید مد نظر قرار گیرد.

جانشین فرمانده بسیج کنارک تصریح کرد: همه دانش‌آموزان در کنار مهارت‌های ذهنی موظف به فراگیری مهارت‌های عملی مقابله با بحران هم هستند.

مسؤول اورژانس کنارک گفت: هفته پدافند غیرعامل در واقع فرصتی برای ایجاد آمادگی‌های بیشتر در شرایط غیرقابل پیش بینی است.

کامبیز نخعی افزود: هدف از برگزاری تمرین‌های امداد و نجات و مقابله با حوادث در مدارس نیز، آگاه سازی و ایجاد آمادگی در برابر هرگونه حوادث طبیعی و تهدید‌ها است.

وی بیان کرد: نحوه مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله، آتش سوزی و حمله دشمن فرضی توسط دانش آموزان شبیه سازی شده و اطفای حریق و امدادرسانی به آسیب دیدگان تمرین می‌شود.

همزمان با فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل این مانور در مدرسه کاردانش آزادگان پسرانه کنارک با حضور معاون سیاسی فرماندار و مسئولین شهرستان برگزار و با همکاری آموزش پرورش، بسیج دانش آموزی، جمعیت هلال احمر، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی اجرا شد.
ارسال نظرات