نماینده مردم اردبیل، در مجلس شورای اسلامی

اردبیل تاب زلزله 7 ریشتری را ندارد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از زلزله 5 ریشتری روز گذشته در مرز ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان یک هشدار یاد کرد و افزود: هر گونه زلزله بیش از 7 ریشتری در اردبیل خسارات جبران ناپذیری را به وجود خواهد آورد.
کد خبر: ۸۹۴۸۳۹۳
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، صدیف بدری با اشاره به زلزله شب گذشته در مرز ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: این زمین لرزه که با شدت 5/4 ریشتر در جمهوری آذربایجان اتفاق افتاد، در بسیاری از شهرهای استان اردبیل احساس شد و با دامن زدن به وحشت مردم منجر به پناه بردن آنها به خیابان‌ها برای دور ماندن از آسیب‌های احتمالی شد.

وی افزود: شدت این زمین‌لرزه در شهرهای مرزی استان اردبیل از جمله پارس‌آباد، اصلاندوز و تازه‌کند بیشتر از سایر شهرها بود و گزارشاتی در خصوص ترک خوردن برخی از دیوارهای این مناطق اعلام شد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر ضرورت انجام تمهیدات لازم برای ترمیم بافت‌های فرسوده در اردبیل اشاره کرد و توضیح داد: هر گونه تعلل در این زمینه سبب به خطر افتادن جان بسیاری از هموطنانمان در استان اردبیل خواهد شد و هیچ‌گونه قصوری در این زمینه قابل قبول نخواهد بود.
بدری به استحکام مناسب ساختمان‌های نوساز اردبیل که از لحاظ استانداردهای تعیین شده قابل قبول هستند، اشاره کرد و افزود: سکونت گاه‌های غیررسمی موجود در بسیاری از شهرهای اردبیل از وضعیت نه چندان مطلوبی برخوردار بوده و از لحاظ مقاومت ساختمان مشکل اساسی دارند.
بدری به زلزله سال 75 شهرستان سرعین که منجر به کشته و مصدوم شدن هزاران نفر شد اشاره کرد و یادآور شد: در صورت وقوع هر گونه زلزله با شدت بالای 6 ریشتر خسارات‌ غیرقابل جبرانی در بافت‌های سنتی، قدیمی و روستاهای اردبیل رقم زده خواهد شد که شدت آن قابل پیش‌بینی نیست.

 

ارسال نظرات