مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان:

بهره مندی از ظرفیت علما و معتمدان برای رفع معضل طلاق یک ضرورت است

مدیرکل دادگستری سیستان و بلوچستان: بهره مندی از ظرفیت علما و معتمدان برای رفع معضل طلاق یک ضرورت است/ همه باهم با معضل طلاق مقابله کنیم
کد خبر: ۸۹۷۱۷۵۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در گفتگو با خبرگزاری بسیج اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که جامعه باآسیب‌های آن دست و پنجه نرم می‌کند، موضوع طلاق است.

وی با اشاره به اینکه طلاق یک آسیب جدی است که برای رفع آن باید همه آحاد جامعه مشارکت نمایند، افزود: طلاق در جامعه تبعات مختلفی دارد که باید ریشه آن را در مسایل فرهنگی جستجو کرد.

وی تصریح کرد: این مهم در دستگاه قضایی نیز به عنوان یک برنامه مدون در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای رفع این مهم استفاده کرد، اظهار کرد: معتمدان، علما و ریش سفیدان و مراکز فرهنگی همچون دانشگاه‌ها و مساجد می‌توانند در فرهنگسازی و پیشگیری از طلاق همکاری کنند.

مدیر کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: روحانیون و صاحبان تریبون نقش موثری در فرهنگسازی دارند و می‌توانند بادیگر نهاد‌های مرتبط همکاری نمایند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: مساجد پایگاهی برای توجیه و راهنمایی و آگاهی بخشیدن به جوانان هستند.

وی ادامه داد: مشاوره قبل از ازدواج نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌هایی که کانون خانواده را تهدید می‌کند دارد بنابراین باید این بخش از ازدواج مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یکی از دلایل طلاق هستند. بیان کرد: باید عزم‌ها جزم شود تا به کاهش نرخ این معضل در جامعه برسیم.
ارسال نظرات