به همت دانشگاه علوم پزشکی زابل صورت گرفت

آغاز به کار طرح بسیج ملی تغذیه در منطقه سیستان

به همت دانشگاه علوم پزشکی زابل طرح بسیج ملی تغذیه درمنطقه سیستان آغاز بکار کرد
کد خبر: ۸۹۷۵۵۸۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

جواداکبری زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از زابل، اظهار داشت: طرح بسیج ملی تغذیه در سطح شهرستان زابل، زهک، هامون، نیمروز و هیرمند آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بسیج ملی تغذیه با شعار " پیشگیری و کنترل چاقی با تغذیه سالم"، اجرا می شود، افزود:این طرح با هدف کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه‌ای بیماری‌های غیرواگیر از جمله کاهش مصرف قند، نمک و چربی و افزایش مصرف میوه، سبزی، حبوبات و پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی همزمان با سراسر کشور در منطقه سیستان عملیاتی می شود.

وی بیان کرد:این طرح در قالب دوره‌های آموزشی توسط کارشناسان تغذیه و مراقبین سلامت مرکز بهداشت زابل در سطح مدارس، ادارات، اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی شهرستان زابل در حال اجرا می‌باشد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در طرح بسیج ملی تغذیه کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های سیستان فعالیت دارند.

وی افزود: متاسفانه آمار بیماران امراض غیرواگیر به شدت در جامعه افزایش یافته که ناشی از عدم تحرک و افزایش وزن است که در این راستا با آگاهی بخشی به جامعه می‌توان تا حدودی تعداد بیماران را کاهش داد.

وی تصریح کرد: زندگی افراد امروز به شدت ماشینی شده به طوری که افراد وقت کمی را به ورزش و فعالیت‌های بدنی اختصاص می‌دهند که این موضوع سبب بروز انواع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت و سکته شده است.
ارسال نظرات