دکتر رئیس زاده عنوان کرد:

آمادگی ۵۰ تیم پزشکی در مرکز مدیریت و مداخله در بحران شرق کشور

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به افتتاح مرکز مدیریت و مداخله در بحران در شهر زاهدان گفت: در این مرکز۵۰ تیم پزشکی با وسایل و تجهیزات کامل آمادگی ارایه خدمات در کمترین زمان ممکن در شرایط بحران را دارند.
کد خبر: ۸۹۷۹۲۵۲
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج دکترمحمد رئیس زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در مورد افتتاح مرکز مدیریت و مداخله در بحران گفت: مرکز مدیریت و مداخله در بحران به عنوان یکی از مراکز بسیج جامعه پزشکی در استان سیستان و بلوچستان در شهر زاهدان افتتاح شده است.

 

وی با بیان اینکه این مرکز در قطب شرق کشور برای آمادگی در بحران افتتاح شده است، تصریح کرد: مرکز مدیریت و مداخله در بحران یک مجموعه چند منظوره مشتمل بر یک سازه بیمارستان صحرایی به شکل چند اتوبوس است و می توان در شرایط بحران از این سازه استفاده کرد. این مرکز شامل انبار تجهیزات و ملزومات ضروری برای حوادث و بلایا از قبیل سرم، دارو و سایر کمکهای اولیه ضروری مطابق با استانداردهای علمی است که در زمان بروز حوادث معطل تجهیزات پزشکی نباشیم.

رئیس مرکز جامعه پزشکی ادامه داد: این مرکز وسایل موردنیاز ۵۰ تیم پزشکی و امدادی را در مراحل اولیه تامین می کند که این وسایل عبارتند از لباسهای مخصوص، کوله های امداد و نجات، برانکارد کوچک و قابل حمل، پتو و سایر نیازمندیهای فرد امدادگر به شکل پوششی و تغذیه ای و ایمنی. این مرکز شامل بخش مدیریت بحران و مجهز به وسایل ارتباطی در لحظه بروز حادثه است و افراد می توانند از طریق اتاق فرمان و اتاق بروز حادثه که مجهز به بیسیم و سامانه های هواشناسی و اعلام زلزله است کمکهای موردنیاز را به مناطق حادثه دیده ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه مرکز مدیریت و مداخله در بحران یک نقطه امید و اطمینان برای شرق کشور است، گفت: این مرکز در صورت بروز حادثه یا مشکلات دیگر می تواند در اسرع وقت با اعزام تیمهای پزشکی خدمات لازم را در لحظات اولیه حادثه که طلایی ترین لحظات در امداد و نجات است، ارایه دهد. مرکز مدیریت و مداخله در بحران دارای ساختمان و تجهیزات ثابتی است و سازه بیمارستان صحرایی در این مرکز همواره آمادگی انتقال به مراکز حادثه دیده را دارد و محل نگهداشت بیمارستان صحرایی است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی در مورد اینکه آیا این مرکز در شرایط عادی به مردم منطقه خدمات پزشکی ارایه می دهد، گفت: بسیج جامعه پزشکی همواره در این مناطق خدمات خود را ارایه می دهد و تیمهای خدمات بهداشتی و درمانی همواره در منطقه حضور دارند اما این مرکز در شرایط عادی خدماتی را به مردم منطقه ارایه نمی دهد و فقط در شرایط بحران خدمات پزشکی ارایه خواهد داد و وظیفه آن به شکل ارایه خدمات پزشکی و تخصصی در شرایط بحران است.

دکتر رئیس زاده تصریح کرد: این مرکز در شرایط عادی؛ مرکز آموزش و مشارکت همگانی برای مقابله با حوادث خواهد بود و با هماهنگی های انجام شده با هلال احمر مقرر شده است این مرکز به پایگاه دائم منطقه ای برای آموزش بحران به مردم و مسئولان تبدیل شود. مرکز مدیریت و مداخله در بحران یک مرکز فرماندهی است که در آن ۲۰۰ نفر کادر پزشکی (پزشک، پرستار، پیراپزشک، تکنسین) در قالب ۵۰ تیم ۴ نفره در دسترس هستند و در شرایط بحران در کمترین زمان ممکن در محل حادثه حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات