مدیر کل استاندارد استان زنجان:

لزوم ارتقای فرهنگ استفاده ازآرد کامل در رسانه های جمعی

باید سعی کنیم ارتقای فرهنگ استفاده ازآرد اردهای غنی از سبوسTتوسط مصرف کنندگان، از طریق سازمانهای ذیربط و رسانه های جمعی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۸۰۱۰۸
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  مدیرکل استاندارد استان زنجان در بازدید از واحد توليدی صنایع غذایی آذرنام اراز زنجان گفت: واحد تولیدی آذرنام اراز زنجان؛ نخستین واحد تولید کننده آرد در استان است که موفق به اخذ پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری برای فرآورده آرد کامل شده است.

داود کارگرزاده افزود: باید سعی کنیم ارتقای فرهنگ استفاده ازآرد کامل( اردهای غنی از سبوس)توسط مصرف کنندگان، از طریق سازمانهای ذیربط و رسانه های جمعی در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: بر اساس استاندارد ۱-۱۰۳ ، آردی که تقریباً از تمامی اجزای دانه گندم تهیه می‌شود را آرد کامل می‌نامند و هر چه میزان سبوس در آرد بیشتر باشد رنگ آن را تیره‌تر می کند.

مدیر کل استاندارد استان زنجان تصریح کرد: این اداره کل با در اختیار داشتن کارشناسان متخصص دراین حوزه آمادگی هر گونه مشاوره علمی و فنی، در چارچوب قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران را به  بنگاههای کار آفرین  دارد و در صدد حمایت از این بنگاهها می باشد.

مدیر عامل صنایع غذایی آذر نام اراز زنجان تیز در این دیدار گفت: رسالت ما کسب موفقیت به عنوان برند برتر سلامت در صنعت غذایی با تولید محصولات استاندارد و با کیفیت و همچنین محصولات سالم و ارگانیک (طبیعی) می باشد.

محمد حسین  نصیری با اشاره به اینکه علیرغم ارزش تغذیه ای بالا در نان های تیره رنگ؛ اغلب مصرف کنندگان به استفاده از اینگونه ازنان ها تمایل ندارند؛ ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم را توسط ادارات و ارگانهای دولتی خواستار شد.

 

 

ارسال نظرات