انحراف زنان از اصالت موجب نابودی جامعه می شود

شوکتی اصالت زن را در گره خوردن با خدا دانست و اظهار کرد: دشمنان درست تشخیص دادند که اگر زنان را به انحراف بکشانند جامعه را نابود می‌کنند و اینگونه است که در آن جامعه اثر می‌گذارند.
کد خبر: ۸۹۸۴۸۵۳
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد محمدی در همایش زنان، پرچمداران صیانت از حریم خانواده ضمن تبریک ایام دهه فجر، گفت: یکی از عالی‌ترین برنامه‌های اسلام از بین بردن بی‌عدالتی‌ها بوده و از این جهت به عنوان برترین دین شناخته شده و تنها ملاک برتری را تقوا و فضائل اخلاقی دانسته است.

وی با اشاره به سخن پیامبر و امام ره درباره زن که مربی انسان است، اظهار کرد: امروزه در جامعه حجاب برتر کم‌رنگ شده که باید بیشتر به آن توجه شود.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه رامسر به نقش زن در جامعه امروزی اشاره کرد و افزود: زنان امروز در جامعه فعالیت‌های بسیار خوبی دارند که امیدواریم با کمک مسؤولان و برنامه‌هایی که دارند شاهد موفقیت‌های بیشتر بانوان در همه زمینه‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: آسیب‌هایی در جامعه از سوی بانوان دیده می‌شود که دلیل آن ناآشنا بودن بانوان در زمینه همسرداری است که جامعه بسیج زنان باید با برگزاری برنامه‌های مختلف این را مورد توجه قرار دهد.

محسن شوکتی مدرس حوزه نیز در همایش زنان، پرچمداران صیانت از حریم خانواده با اشاره به اینکه بانوان به عنوان پیشرو و پرچمداران صیانت از خانواده و انسانیت هستند، گفت: پیدا کردن رسالت جامعه بشریت و ادامه آن بر عهده خواهران است.

وی با بیان اینکه خداوند این مدال را نصیب زنان کرده و تنها آنها هستند که از عهده این رسالت بر‌می‌آیند، اظهار کرد: زنان پرچمدار شاخصه‌هایی هستند که از جمله آن اصالت و ریشه‌دار بودن است.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به حدیث کسا و دیگر آیات قرآن، تصریح کرد: زنانگی تعریفی معادل انسانیت دارد که خداوند با وجود شخصیت‌های نورانی، پرچمداری آن را به حضرت فاطمه (س) داد و آدمیت و کمال انسانی با فاطمه شروع شد که این نشان دهنده رهبری و برجستگی مادر و زن است.

وی با بیان اینکه زنانگی و زن بودن در جامعه امروز ما با هجمه‌های فراوان روبرو است، خاطر‌نشان کرد: تشتت و آشفتگی در خانواده و جامعه امروز به دلیل کمرنگ شدن شاخصه‌های اصالت در زن است.

شوکتی با اشاره به اینکه خداوند زن را منبع انرژی رحمانی خود قرار داده و اصالت خانواده در گرو اصالت زن است، گفت: گرمای وجود مادر می‌تواند سبب رشد و بالندگی اعضای خانه شود و برای اصلاح جامعه باید زنان جامعه اصلاح شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما مدیون حضور زنان متعهد و با اصالت است که توانست کاخ ۲ هزار و ۵۰۰ ساله استبدادی را ویران کند، اظهار کرد: زن اگر کانون محبت باشد و چتر محبت را بروی اهل خانه برافراشته کند، اعضای خانه زیر آن احساس دلگرمی کرده و مشکلات را راحت‌تر سپری خواهند کرد.

مدرس حوزه علمیه همکاری، همراهی و تعاون در خانه را یکی دیگر از اصول دانست و افزود: اگر زن با مهر و عطوفت و دلسوزی خود اعضای خانواده را راهنمایی کند، فرزندان به موفقیت‌های والایی دست خواهند یافت.

مدرس حوزه علمیه در ادامه مدیریت از هسته درونی و مرکز خانواده بسیار مهم دانست و اظهار کرد: اگر مادر خانواده صبور نباشد خانواده موفق نخواهد شد و دچار بحران‌هایی می‌شود که در بیرون از منزل خود را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ریشه اصلی زندگی زن است و این دو حرف رسالت و حیات را معنا می‌کند، یادآور شد: اگر زنان جامعه پاکیزگی و طهارت خود را حفظ کنند سرسبزی و طراوت جامعه حتمی است.

شوکتی ادامه داد: زن واسطه پرورش و نمو موجودی به نام انسان است که ادامه نسل بشر در گرو وجود اوست و افتخار جامعه به وجود زنان آن جامعه بستگی دارد.

وی اصالت زن را در گره خوردن با خدا دانست و اظهار کرد: دشمنان درست تشخیص دادند که اگر زنان را به انحراف بکشانند جامعه را نابود می‌کنند و اینگونه است که در آن جامعه اثر می‌گذارند.

مدرس حوزه تصریح کرد: امیدواریم خداوند وجود همه مادران و زنان سرزمین ما را پر برکت‌تر از همیشه کند تا اصالت و ویژگی‌های بارز خود را به نسل آینده منتقل کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها