رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: امسال روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان به همراه معاونان نهاد در اردو‌های راهیان نور، دانشجویان را در این سفر زیارتی و معنوی همراهی خواهند کرد، چرا که خدمت در راهیان نور همان خدمت به شهدا است.
کد خبر: ۸۹۸۹۳۷۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

خدمت در راهیان نور همان خدمت به شهدا است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، جلسه هماهنگی راهیان نور دانشجویی استان اردبیل با حضور مسئولان و متولیان این حوزه در ناحیه بسیج دانشجویی اردبیل برگزار و در زمینه اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در این جلسه خدمت در راه شهدا را بزرگ‌ترین توفیق دانست و اظهار داشت: در حال حاضر 72 روحانی به عنوان ائمه جماعات وظیفه تبلیغ اسلام در دانشگاه‌های استان را بر عهده دارند که بیش از 40 روحانی در دانشگاه‌های اردبیل فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام عبدالله حسنی از روسای دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان به عنوان تأثیرگذارترین روحانیون محیط‌های دانشگاهی نام برد و گفت: قطعا صمیمت موجود بین روحانیون و دانشجویان می‌تواند بیشترین تأثیر در دانشگاه را داشته باشد و اردوهای راهیان نور نیز بهترین فرصت برای محکم‌تر شدن پیوندهای عاطفی بین دانشجویان و روحانیون است.

وی از اعلام آمادگی روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان برای حضور در راهیان نور دانشجویی خبر داد و افزود: امسال روسای دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان به همراه معاونان نهاد در اردوهای راهیان نور، دانشجویان را در این سفر زیارتی و معنوی همراهی خواهند کرد، چرا که خدمت در راهیان نور همان خدمت به شهدا است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل خواستار برگزاری نشست توجیهی برای روحانیون اعزامی به راهیان نور شد و گفت: در این نشست می‌توان با انتقال تجربیات تبلیغی در راهیان نور، روحانیون حاضر در این سفر معنوی را با پیش زمینه‌ای بهتر در راستای وظایف محوله یاری کرد.

حسنی مخاطب‌شناسی را مهمترین بخش کارگاه توجیهی روحانیون برشمرد و تصریح کرد: اگر کارگاه فوق نیاز محور برگزار شود می‌تواند منجر به جذاب‌تر شدن مباحث مطروحه در راهیان نور شود که این نیز به نوبه خود سبب برقراری انس و الفت بیشتر در بین دانشجو و طلبه خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی اردبیل نیز با اشاره به تاثیرگذاری ائمه جماعات در دانشگاه‌ها بر روی دانشجویان اظهار کرد: ائمه جماعات در دانشگاه‌ها در کنار طلاب اعزامی به اردوهای جهادی دانشجویی به دلیل قرابت و نزدیکی که با دانشجویان در محیط های علمی دارند بهتر می‌توانند در طول سفر راهیان نور با دانشجویان ارتباط برقرار کرده و تأثیرگذار شوند.

خدمت در راهیان نور همان خدمت به شهدا است

ائمه جماعات دانشگاه‌ها به مناطق عملیاتی اعزام شوند

حجت‌الاسلام عزیزاله عابدی گفت: بهتر است قبل از اعزام دانشجو به راهیان نور نشست انتقال تجربه بین روحانیون کاروان‌های سال گذشته راهیان نور با نفرات اعزامی به راهیان نور سال 96 برگزار شود تا ضمن آشنایی روحانیون اعزامی با مسائل دانشجویی در اردوی راهیان نور ، آنها بتوانند نقش خود را بهتر ایفا کنند.

وی با اشاره به بحث آتش به اختیار در حوزه دفاتر نمایندگی ولی فقیه در نواحی بسیج دانشجویی بیان کرد: در نشست ستاد راهیان نور دفاتر نمایندگی ولی فقیه در نواحی بسیج دانشجویی به حضور روحانی تأثیرگذار و راوی مسلط به فنون فن بیان طی سفر راهیان نور تأکید بسیار شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی اردبیل افزود: این دو نفر می‌توانند با بهره‌گیری از توانایی‌های خود قبل از رسیدن به مناطق عملیاتی ذهن و روح دانشجویان را در طول مسیر برای بهره‌برداری هرچه بیشتر معنویات نهفته در مناطق عملیاتی آماده کنند.

ارسال نظرات