نماینده ولی فقیه در البرز:

تفرقه افکنان داخلی در برابر امنیت کشور مسئول هستند

خطیب جمعه کرج با اشاره به برخی تحرکات تفرقه افکنانه از سوی مسئولان داخلی گفت: تفرقه افکنان داخلی بدانند که اگر خطری کشور را تهدید کند، مسئولیت آن به عهده ایشان است.
کد خبر: ۸۹۸۹۹۵۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه های نماز جمعه شهر کرج با بیان اینکه اهل تقوا و مومنین با تمام وجود به مساله دوست یابی توجه دارند، اظهار کرد: کسی نمی تواند نقش دوست و دوستان را در زندگی نادیده بگیرد و انکار کند.

تفرقه افکنان داخلی در برابر امنیت کشور مسئول هستند

وی با اشاره به اینکه برای پیدا کردن دوست مومن و متمدن؛ اخلاق و حسن‌ رفتار مهم ترین رکن است، افزود: بدون شک در قبال انتخاب دوستان خود در قیامت باید پاسخگو باشیم، کسی که گشاده رو و خوش خلق است دوستان زیادی را برای خود پیدا می کند.

خطیب جمعه کرج بیان کرد: اگر کسی نتواند برای خود رفیق راه پیدا کند انسان عاجزی است و در اصل ناتوان ترین مردم کسی است که از یافتن دوستان سالم، ناتوان و عاجز است و از طرفی کسی که توان نگهداری از دوستان خود را ندارد، عاجزتر از دیگران است.

فاطمه زهرا(س) مرجعی با ارزش در دین اسلام

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به مناسبت های پیش رو طی هفته جاری، گفت: سوم جمادی الثانی در سال یازدهم قمری به روایتی با روز شهادت حضرت زهرا(س) مصادف شده است.

وی با اشاره به اینکه تا قیامت کسی همچون شخصیت با ارزش و الهی حضرت زهرا(س) آفریده نخواهد شد، افزود: اسامی و القاب آن حضرت از شخصیت والای ایشان خبر می دهد و اگرچه زندگی حصرت زهرا(س) کوتاه بود اما نا گفته هایی فراوانی را به همراه داشت که بین آنها دل محبانش را اندوهگین می سازد.

خطیب نماز جمعه شهر کرج با تاکید بر اینکه حضرت فاطمه(س) با قاطعیت و شجاعت وارد عرصه دفاع از ولی زمان خود شد و بدون انعطاف و تسلیم در مسیر استقرار حاکمیت ولی حرکت کرد و در این مسیر از پای ننشست تا به شهادت رسید، گفت: اگر زندگی آن حضرت را به دقت نگاه کنیم رابطه دیانت و سیاست به خوبی درک می شود و زمان شناسی، دشمن شناسی و راه های مقابله با دشمن را می توان با نگاه به زندگی حضرت زهرا(س) به خوبی فرا گرفت.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به ابعاد علمی آن حضرت و با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به عنوان مرجعی در این بخش بودند، ادامه داد: حتی مردان نیز از آن حضرت کسب علم و فیض می کردند.

وی با اشاره به اینکه لحظه ای از زمان برای بیداری و هدایت انسان ها از سوی حضرت فاطمه الزهرا (س) از دست نمی رفت، اظهار کرد:  این شخصیت از بصیرت بالایی برخوردار بود که این بصیرت در خطبه فدک به خوبی نمایان است چرا که در این خطبه به اساس دین و اسلام پرداخته شده و حکومت مردم بر مردم مورد بررسی و حکومت خدا بر مردم مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز  با اشاره به اینکه در این خطبه بر این امر نیز اشاره دارد که در آن زمان به بهانه رای مردم، حکم خدا کنار زده شد، افزود: امام مظلوم را در زمان با دستان بسته از خانه خود کشان کشان بردند.

وی با تاکید بر لزوم مطالعه تاریخ شیعه، خاطرنشان کرد: زهرای مرضیه(س) در آن زمان به دفاع از ولی خود حضرت علی(ع) پرداخت.

دفاع آحاد مردم از ارزش های دینی و انقلابی در سایه رهبری

امام جمعه کرج در ادامه از مردم حماسه ساز البرز و ایران به واسطه حضور گسترده در راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن تقدیر کرد و گفت: این حضور پر شور پیام های فراوانی داشت که نشان داد انقلاب در دل مردم ایران ریشه دارد و مردم با تمام مشکلات اقتصادی اصل انقلاب را دوست دارند.

وی با بیان اینکه مردم از مسئولانی که تفکر لیبرالی آن ها در سال های طولانی مدیریتی؛ کشور را دچار اختلاف طبقاتی کرده، ناراحت هستند، افزود: مردم بدون دسته بندی های مستند سیاسی و جناحی به خیابان آمدند و نشان دادند حامی انقلاب هستند و از ارزش های دینی و انقلابی خود در سایه رهبری دفاع می کنند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه برخی از حرف هایی که توسط سخنران پایتخت زده شد شان این حرکت باشکوه را پایین آورد، خاطرنشان کرد: به جای دعوت از مردم به همدلی و وحدت و عذرخواهی از عملکرد بد اقتصادی همچنین نداشتن برنامه مدون اقتصادی پویا و عمل نکردن کامل به اقتصاد مقاومتی حرف هایی زده شد که بوق های دشمن را با خوشحالی به صدا در آورد.

وی با بیان اینکه طی مسیری که قبل تر نیز تجربه شده به صلاح نظام نیست، گفت: در طول دوران انقلاب اسلامی ندیدم کسی دل خانواده شهدا را بشکند، دلسوزان نظام را غمگین و دشمنان را شاد کند، این اقدامات عاقبت بخیری را برای افراد به همراه نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: درست نیست برای مردمی که به منظور ایجاد وحدت ملی و اطاعت از رهبر خود همچنین دفاع از انقلاب به خیابان آمدند بر خلاف وحدت سخن بگویید.

وی سخنران روز ۲۲ بهمن ماه تهران را مورد خطاب قرار داد و گفت: سخن از رفراندوم در این مراسم در حالی صورت گرفت که حضور مردمی خود رفراندومی بزرگ بوده است، کسی که توحیدی نمی اندیشد می گوید اسلام بن بست دارد، این سخن هرگز از سوی افراد موحد بیان نمی شود.

تفرقه افکنان داخلی در برابر به خطر افتادن امنیت نظام و کشور مسئولند

وی با بیان اینکه قران و اسلام هر گز به بن بست نمی رسد و اگر گره ای در کار است باید عملکرد خود را بازبینی کنید، اظهار کرد: می گویید طبق رفراندوم هر چه مردم بگویند عمل می کنیم، مردم مگر غیر از این افرادی بودند که با سلایق مختلف آمدند و خواسته های خود را مطرح کردند، مردم آمدند تا به مسئولان بفهمانند که بحران و بن بستی وجود ندارد، چرا شعارهای اول انقلاب تحریف می شود، هنوز مردم بعد از ۴۰ سال شعار استقلال آزادی، جمهوری اسلامی را سر می دهند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه اگر آزادی کشور به خطر بیفتد مسئول هستید، گفت: اگر عملکرد شما به نحوی باشد که اسلامیت نظام و جمهوریت نظام مخدوش شود در قبال آن مسئول خواهید بود، اگر می خواهید صدای مردم را بشنوید صدای مردم این است که از فساد و رانت، بیکاری، تورم، شعارهای دروغ و وعده های پوچ ناراحت هستند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به مشکلات کشور و با بیان اینکه راه حل این مشکلات انحراف افکار عمومی نیست، تاکید کرد: قطار انقلاب با تمام توان در حال حرکت به سمت مقصد تعیین شده است و کسی به زور سوار این قطار نشده، اگر کسی بدون اعتقاد و التزام به قانون اساسی وارد این قطار شده باید پیاده شود.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی در مسیر این قطار موانع و مشکلاتی ایجاد کند نباید سوار قطار انقلاب اسلامی شود، اظهار کرد: هیچ عاقلی نمی گوید کسی که فتنه کرده و هنوز پشیمان نیست و دست از فتنه گری برنداشته است را ببخشید،  همه مسئولان و گویندگان مراقب سخنان و مواضع خود باشند تا مورد سو استفاده دشمنان قرار نگیرد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه نباید با کلمات بازی کنید و ذهن ملت را مخدوش سازید، اظهار کرد: مردم نباید نا آگاه و بیشعور فرض شوند، چرا به شعور مردم توهین می شود، زنده ای که مرتکب خطا شده باید از خطای خود با صدای بلند توبه کند.

خطیب نماز جمعه کرج با تاکید بر اینکه بر اساس وطیفه برای چندمین بار در خصوص فرانسه هشدار می دهم که آقایان مسئول مراقب باشند کشور را در دام دیگری نیندازند، گفت: کارنامه تیره و تار فرانسه کاملا مشخص است و جنایات این کشور در دفاع مقدس در بخش های مختلف نظامی و توطئه های گوناگون هیچ گاه به  فراموشی سپرده نخواهد شد.

امام جمعه کرج با اعلام اینکه رییس جمهور فرانسه بر این مهم تاکید دارد که فعالیت موشکی ایران تهدیدی برای منطقه است و زمان زیادی را برای کنترل موشک های ایران از دست دادیم، افزود: درصدد هستند با تحریم از فعالیت موشکی ایران جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه رییس جمهور فرانسه در نشست خبری با خبرنگاران بر این امر اذعان داشت فعالیت های موشکی ایران و فعالیت های موشکی مرتبط با این کشور چه در یمن و سوریه یک سرچشمه بی ثباتی و معضلی بزرگ برای امنیت منطقه است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید مراقب باشند، فقط بیانیه دادن کافی نیست باید محکم از موضع جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد و اجازه نداد این گونه سخن بگویند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که مورد توجه مسئولان قرار گیرد مساله آموزش و پرورش است، گفت: مدارس غیر دولتی هزینه های زیادی را صرف می کنند از طرفی دانش آموزان تیز هوش که از خانواده های پایین هستند سر خورده می شوند، با توجه به اینکه مدارس نمونه دولتی از بین رفته این رویه باعث خواهد شد عدالت اجتماعی در آموزش از بین برود.

امام جمعه کرج با بیان اینکه جا دارد شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر دستگاه های مربوطه در این راستا ورود کنند، افزود: نماینده پارلمانی وزارت خانه ها گاه با اقدامات خود، کاری می کنند تا نمایندگان مجلس رای خود را پس بگیرند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه برای سوال از رییس جمهور امضاهایی جمع شده بود که عده ای با فعالیت خود درمجلس این امضاها را پس گرفتند، اظهار کرد: نمایندگان باید با عهد و پیمانی که بامردم بستند محکم باشند و فراموش نکنند که وظیفه آن ها چیست.

وی گفت: امروز فضای شهر کرج و استان البرز معطر به عطر شهیدان است و بنا است بعد از نماز جمعه ۹ تن از فرزندان حصرت زهرا(س) تشییع شود، بدون شک تکریم شهدا و خانواده آن ها مساله مهمی است که نباید مورد فراموشی سپرده شود.

وی با تاکید بر اینکه سالروز قیام ۲۹ بهمن که زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را میسر ساخت گرامی میداریم، تصریح کرد: برخی از مسئولان در انتخاب افراد در ادارات باید از نیروهای ارزشی بهره بگیرند، مدیران از خانواده شهدا دیدار می کنند اما در مسئولیت ها خانواده شهدا حذف می شوند، این ظم بزرگی است‌.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر اینکه مسئولان دنبال رانت و ژن خوب نباشند، تصریح کرد: اگر از مسئولی حمایتی می کنیم تا وقتی است که از ان شخص سیاسی کاری نبینیم وگرنه نحوه ورود به این اقدامات به گونه ای دیگر خواهد بود لذا در خصوص انتصابشهردار هشتگرد و فرمانداران تذکر می دهم، مسئولان مربوطه باید درست عمل کنند و به اسم قانون تخلف نکنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها