خبرهای داغ:

تجلی شعار اقتصاد مقاومتی با کشت گلخانه ای در کوزران

کارآفرین کرمانشاهی با توسعه کشاورزی و راه اندازی یک واحد کشت گلخانه ای گامی بلند در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی درکورزان برداشته است.
کد خبر: ۸۹۹۶۸۲۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

به گزارش  سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج،  "بهرام دامکادیو" فعال عرصه اقتصاد مقاومتی و دانش آموخته رشته کشاورزی در دانشگاه صنعتی با کشت محصولات کشاورزی و احداث یک واحد گلخانه و کشت صیفی جات علاوه بر کسب درآمد برای خانواده خود، نیازهای شهروندانش را نیز تامین می کند.

لطفاً خودتان  به طور کامل را معرفی نمایید و بفرمایید که چند سال است که در عرصه اقتصاد مقاومتی و تولید مشغول فعالیت هستید؟

با عرض سلام و تحیات الهی اینجانب بهرام دامکادیو از اهالی بخش کوزران استان کرمانشاه هستم و به مدت ۶ سال است که در عرصه اقتصاد مقاومتی و تولید محصولات زراعی، باغی مشغول به فعالیت هستم و مدت یک سال است که در عرصه تولیدات گلخانه ای ( محصولات خارج از فصل ) فعالیت دارم.

 بفرماید که عرصه تولید شما چقدر است و چه محصولاتی تولید میکنید؟

در عرصه زراعت آبی به مساحت ۸ هکتار تولید ذرت و گندم آبی در حد ایده آل و در عرصه محصولات گلخانه ای به مساحت ۳ هزار متر مربع در تولید سبزی و سیفی جات مشغول فعالیت میباشم.

 تعداد افرادی که از این طریق و زیر نظر شما به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فالیت و امرارمعاش هستند چند نفر هستند؟

در تولید محصولات زراعی یک نفر و در تولید محصولات گلخانه ای ۳ نفر به صورت مستقیم و دائم و ۳نفر به طور غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند.

 مقدار تولید شما چه مقدار است و درآمد تقریبی ماهانه شما چقدر است؟

در سطح زراعت گندم ۷ تن در هکتار و در تولید ذرت ۱۱تن در هکتار تولید مینمایم و در تولیدات گلخانه ای ۷۰ تن در سطح زیر کشت برداشت مینمایم و درآمد بستگی به قیمت سالانه و بازار فروش دارد.

 آیا تاکنون از تسهیلاتی استفاده کرده اید؟

بله با حداقل تسهیلات گلخانه را احداث و با توکل بر خداوند در غالب اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی) و با توجه به تخصص اینجانب در طراحی و احداث گلخانه و تحصیلات عالیه در این خصوص اقدام نموده ام.

 آیا در زمینه فعالیت تان تحصیلات مرتبط هم دارید؟

بله بنده دارای تحصیلات دانشگاهی از دانشگاه صنعتی و در رشته محصولات کشاورزی و گلخانه ای در سال ۱۳۸۰ فارغ التحصیل شده ام.

 آیا برای فروش تولیدات بازار مصرف مناسبی در اختیار دارید؟

بله اصولاً تولیدات مواد غذایی مانند گوجه فرنگی که بنده در گلخانه تولید میکنم چون مصرف روزانه مردم محسوب میشود بازار فروش خوبی در سطح استان و کشور دارد در ضمن تولید گوجه فرنگی بنده آنقدر دارای کیفیت است که قابلیت صادرات هم دارد . و به فکر صادر کردن تولیداتم به کشورهای همسایه نیز میباشم. در ضمن بنده سعی ام بر این است که محصولی ارگانیک و عاری از مواد شیمیایی وارد بازار مصرف نمایم.

آیا طرحی در آینده برای گسترش کار و فعالیت خود مد نظر دارید؟

بله در صورت مساعدت مسئولین محترم بسیج سازندگی سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه قصد دارم طرح گلخانه را تا حدود یک هکتار گسترش دهم و میزان تولید را تا ۲۰۰ تن افزایش دهم.

توصیه شما به افرادی که قصد دارند در این عرصه شروع به فعالیت کنند چیست؟

از دانش و تجربیات و آموخته های خود به نحو احسن استفاده کنند و با مسئولین بسیج سازندگی و همچنین افراد متخصص و با تجربه مشورت کنند و تجربیات آنها را به کار گیرند یقیناً به یاری خداوند متعال موفق خواهند شد.

حرف آخر : با سپاس و قدر دانی از عزیزان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که حسن توجه خود را به اینجانب ابراز داشته اند و همچنین تشکر مضاعف جهت ایجاد امنیت پایدار برای سرمایه گذاری مطمئن در این منطقه و استان.

 

 

 

 

ارسال نظرات