حمایت از کارگران سبب برقراری امنیت شغلی و حمایت از کالای داخلی می‌شود

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد گفت: کارگران نیرومحرکه چرخه اقتصادی کشور، ستون اصلی تولید و بازوان حرکت جامعه به سمت پیشرفت هستند و حمایت از کارگران از طریق ارتقاء جایگاه، برقراری امنیت شغلی و حمایت از کالای داخلی اتفاق می‌افتد.
کد خبر: ۹۰۱۰۸۱۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام قاسم متقی نیا امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، بابیان اینکه در آستانه میلاد پر سعادت حضرت صاحب‌الزمان (عج) هستیم که این میلاد خجسته را به همه مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم. خاطرنشان کرد: در میلاد امام زمان (عج) برپاداشتن دعا و نماز در شب و روز میلاد و احیا در شب نیمه شعبان مورد تأکید و سفارش ائمه اطهار (ع) بوده است.

وی ریشه‌های پذیرش ولایت امام زمان (عج) را در تکامل عقلی انسان دانست و گفت: با پیشرفت‌ها و رویش‌های عقلی، در آینده نزدیک زمینه پذیرش ولایت امام زمان (عج) بیشتر خواهد شد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد به دیگر مناسبت پیش‌رو و میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان اشاره و تصریح کرد: جوان و دوران جوانی بهترین فرصت برای تکامل شخصیت‌ اخلاقی است.

متقی نیا اظهار داشت: جوان‌گرایی و استفاده از نیروی جوان در برنامه‌ریزی‌های کلان و کارهای اجرایی از معجزات انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به سالروز شهادت معلم اخلاق شهید مرتضی مطهری و نام‌گذاری این روز به نام روز معلم، یادآور شد: معلم رکن اصلی توسعه اجتماعی و فرهنگی است و لذا اعتباربخشی به جایگاه حرفه‌ای معلم در جامعه سرمایه‌گذاری و نه هزینه است.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد کارگران را نیرومحرکه چرخه اقتصادی کشور، ستون اصلی تولید و بازوان حرکت جامعه به سمت پیشرفت معرفی و خاطرنشان کرد: حمایت از کارگران از طریق ارتقاء جایگاه، برقراری امنیت شغلی و حمایت از کالای داخلی اتفاق می‌افتد.

متقی نیا در خصوص تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از تولید کالای داخلی بیان داشت: از دولت، بخش خصوصی و مردم انتظار می‌رود درزمینهٔ تولید کالای داخلی علاوه بر انجام برنامه‌های روتین خود، به خلاقیت برای کار جهادی مضاعف همت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار داشت: هنر ادارات در گره‌گشایی و اجرای پروژه‌های مربوط به شعار سال است و بنابراین مبنای رفتاری و کرداری ما بایستی بر اساس حمایت از کالای ایرانی قرار گیرد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد به برخی مؤلفه‌های حمایت از چرخه تولید کالاهای ایرانی اشاره کرد و افزود: توجه به دغدغه همگانی در سیاست‌گذاری‌های کشوری و استانی، جهت‌گیری سرمایه‌گذاری‌ها به سمت تولید داخلی، حمایت‌ها و سیاست‌های بانکی ازجمله این مؤلفه‌ها است.

متقی نیا ادامه داد: رعایت کیفیت و شاخص‌های استاندارد توسط تولیدکنندگان داخلی، تنظیم بازار برای قیمت‌های عادلانه توسط مسئولین نظارتی و تعصب داشتن به کالای ایرانی در شبکه‌های توزیع و فروشگا‌ه‌ها از دیگر مؤلفه‌های حمایت از چرخه تولید کالای داخلی است.

وی با طرح این سؤال که آیا سیاست‌های امروز بانک‌ها بر اساس حمایت از کالای داخلی است، گفت: نقش مسئولین در مدیریت و برنامه‌ریزی بایستی به نفع مردم بوده، به‌نحوی‌که تغییر ایجاد شود.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد بابیان اینکه امیدواریم در ادارات دیگر شاهد پارتی و تبانی گری نباشیم، یادآور شد: آقای مسئول فرصت خدمت به مردم به‌عنوان امانت در اختیار شما گذاشته‌شده است، مسئولین اجرایی امیدواریم که هیچ‌گاه در پروژه‌های که به دست دیگران می‌دهید اسم هیچ‌یک از اقوام شما در آن نباشد.

متقی نیا گفت: مسئولان مدعی‌العموم دادگستری یکی از وظایف ذاتی شما این است که درجاهایی که جرم اتفاق می‌افتد نظارت کنید، آیا نمی‌شود از دست رفتن منافع مردم را شاهد نبود و از آن پیش‌گیری کرد؟

وی با انتقاد از طول کشیدن پروژه زیرگذر بهارستان خرم‌آباد، تصریح کرد: معلوم نیست این تأخیرها بابت چه چیزی است، آیا همت و جنب‌وجوش کافی وجود ندارد؟

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با تأکید بر اینکه با تعارف نمی‌شود از کالای داخلی حمایت کرد، گفت: با تعارف نمی‌شود مشکلات را حل کرد، همگی ما در پیشگاه خدا مسئولیم و اگر حقی از مردم زایل شود همه ما در دنیا و آخرت بایستی جوابگو باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات