مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان :

احترام به عالمان و دانشمندان در جامعه یک وظیفه عمومی است

حجت الاسلام نجم الدین فتحی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان با گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج گفت : احترام به عالمان و دانشمندان در جامعه یک وظیفه عمومی است .
کد خبر: ۹۰۱۴۴۲۰
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان:حجت الاسلام والمسلمین فتحی با اشاره به آیات قرآن بر جایگاه علم تاکید کرد وگفت قرآن کریم بعثت را با علم آغاز می کند و آغاز پیامبری حضرت محمد مصطفی (ص) و اولین آیه نازل شده بر پیامبر که با کلمه اقرء آغاز می شود نقش علم و تربیت را در دین مبین اسلام روشن می سازد و خداوند سبحان پیامبر (ص) را همراه با علم و دانایی مبعوث فرمودند .

وی با اشاره بر جایگاه علم ، تعلیم و تربیت ادامه داد : علم قدرت می آورد توانمندی می آورد و جامعه را پیشتاز و سرآمد می کند . خداوند تبارک و تعالی اولین معلم خلقت است که به انسان درس می دهد و این نشان می دهد که علم جایگاهی والا در جامعه دینی دارد و همواره  تزکیه نفس مقدم بر علم است .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه زنجان با اشاره به جنگ جهانی دوم و دستور هیتلر مبنی بر عدم شرکت معلمین جامعه در جنگ ، گفت : جایگاه و مقام معلم و مربی در هر جامعه ای نشان از بلوغ آن جامعه جهت تربیت نسل آینده و سازندگی و پیشرفت کشور است .

وی در ادامه بر گرامیداشت ارزش معلمان و عالمان جامعه اشاره کرد و گفت : احترام به عالمان و دانشمندان در جامعه یک وظیفه عمومی است و با اشاره بر حدیث پیامبر اکرم (ص) و مبعوث شدن رسول اکرم بعنوان معلم بشریت گفت : جایگاه کسی که عالم باشد قیمتش نزد خداوند بسی بالاتر است و با نقل از حدیثی از پیامبر اکرم (ص) بر جایگاه معلم و شهید در نزد خداوند گفت : جایگاه یک عالم و دانشمند از هزار شهید بالاتر است چون شهدا اقتدا می کنند بر عالمان اگر عالم و علم و اندیشمند نباشد آن جامعه رشد نمی کند .

حجت الاسلام فتحی در ادامه با اشاره به تبیین شخصیت شهید مطهری گفت : جامعیت شهید مطهری در تالیف آثار در حوزه علوم اسلامی شامل اخلاق،تاریخ،علوم اجتماعی،فلسفه و... است . ویژگی دوم این شهید دفاع از مرز های ایدئولوژیک دین اسلام است و هر وقت دید که احتمال دارد دین آسیب ببیند محکم در مقابل  انحرافات ایستاده و دفاع کرده است .یکی دیگر از ویژگی های علامه شهید دفاع از روحانیت اصیل و انقلابی است . شناخت نیازها یکی دیگر از ویژگی های این شهید بزرگوار و مردمی بود . ساده نویسی شهید مطهری و معرفی اسلام ناب به بیان ساده و مقابله با خرافات و اندیشه های مخالف اسلام و نقد اندیشه ها با احترام از بارزترین ویژگی های این استاد عزیز و شهید راه حق بود است .

وی در پایان سخنان خود بر ولایت محوری و ولایت پذیری این شهید بزرگوار اشاره کرده و گفت : شهید مطهری شاگرد مکتب امام خمینی (ره) بود و این شهید مرد دین و سیاست و مخالف جدایی دین از سیاست بود . احساس رسالت شهید مطهری در رابطه با نسل جوان بارزترین ویژگی او بود که کتاب داستان راستان در این رابطه یکی از تالیفات خوب ایشان بود .

ارسال نظرات