بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه یزد درخصوص FATF

از مقاومت دربرابر شفافیت اقتصادی تا تلاش برای افشای تراکنش‌های نهادهای انقلابی/ 200فرد و نهاد کشوری در لیست تحریم FATF

بسیج دانشجویی دانشگاه یزد طی بیانیه‌ای از مقاومت برخی عناصر دولت دربرابر شفافیت اقتصادی و در عین حال تلاش برای افشای تراکنش‌های نهادهای انقلابی انتقادکرد و عنوان‌کرد: با امضای قرارداد FATF دویست فرد و نهاد کشوری تحریم خواهدشد.
کد خبر: ۹۰۳۰۹۳۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد درپی طرح لایحه الحاق به گروه ویژه مالی FATF به مجلس، بسیج دانشجویی دانشگاه یزد با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از عملکرد برخی عناصر دولت که حاضر به افشای منابع درآمد خود نیستند، اما برای افشای تراکنش‌های مالی نهاد‌های انقلابی دست از پا نمی‌شناسند عنوان‌کرد: در ﻟﯿﺴﺖ تحریمی FATF، دویست فرد و ﻧﻬﺎد ﮐﺸﻮری ازجمله ﺻﺪا و ﺳﯿﻤﺎ، وزارت دﻓﺎع، ﺑﺴﯿﺞ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﯿﻦ، ﺳﺎزﻣﺎن اﻃﻼﻋﺎت و افرادی، چون ﺳﺮدار ﻗﺎﺳﻢ ﺳﻠﯿﻤﺎﻧﯽ و ﺳﺮدار ﻋﺰﯾﺰ ﺟﻌﻐﺮی به چشم می‌خورد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
 
بسم رب الشهداء و الصدیقین
الَّذِینَ یَتَرَبَّصُونَ بِکُمْ فَإِن کَانَ لَکُمْ فَتْحٌ مِّنَ اللّهِ قَالُواْ أَلَمْ نَکُن مَّعَکُمْ وَإِن کَانَ لِلْکَافِرِینَ نَصِیبٌ قَالُواْ أَلَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَیْکُمْ وَنَمْنَعْکُم مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ فَاللّهُ یَحْکُمُ بَیْنَکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَلَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً (۱۴۱ نساء)

«همانان که مترصد شمایند پس اگر از جانب خدا به شما فتحی برسد می‏گویند مگر ما با شما نبودیم و اگر برای کافران نصیبی باشد می‏گویند مگر ما بر شما تسلط نداشتیم و شما را از (ورود در جمع) مؤمنان باز نمی‏داشتیم پس خداوند روز قیامت میان شما داوری می‏کند و خداوند هرگز بر (زیان) مؤمنان برای کافران راه (تسلطی) قرار نداده است».

درست در روز‌هایی که نیرو‌های سپاه اسلام در منطقه چنگ در چنگال نیرو‌های ایادی استکبار جهانی و ارتجاع منطقه‌ای انداخته و مرز‌های مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی را از کشور‌های اسلامی به کرانه‌ی باختری و نوار غزه هدایت میکنند و با اهدای خون سرخ خود، شجره‌ی طیبه‌ی مقاومت اسلامی و انسانی را طراوت می‌بخشند تا راه پر پیچ و خم تاریخی ملت‌های مبارز را به سوی آرمان مشترک قدس بگشایند، ندایی از درون اُمّ القرای جهان اسلام به گوش می‌رسد که در ظاهر عنان این کشتی نجات بین المللی را در دست دارند، اما در باطن در تکاپویی مثال زدنی برای غرق کردن آن هستند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ها و روز‌های اخیر سرگرم بررسی لایحه الحاق به گروه ویژه مالی FATF بودند. سازمانی که تشکیل شد تا بررسی‌هایی درباره وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی و تامین مالی تروریسم در بازار‌های مختلف مالی در سرتاسر جهان انجام دهد. برخلاف تصوری که مجلس و دولت تلاش میکنند تا آن را به مردم غالب کنند، تعهدات دولت به FATF شامل ۴۱ بند است که تنها ۴ بند از آن در دستور کار مجلس قرار گرفته است و ۳۷ مورد دیگر توسط دولت تماما در حال اجراست. تصویب و اجرای کنوانسیون پالرمو –که توسط مجلس به تصویب رسید – یکی از آن ۴ بند است

ماده ۶ کنوانسیون تصریح میکند: «اعمال مجرمانه در کنوانسیون، تحت هیچ شرایطی با ملاحظات سیاسی، فلسفی، عقیدتی، نژادی، قومی، مذهبی یا دیگر انگیزه‌ها قابل توجیه نیست.» و این درحالی است که سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس اصول انسانی و اسلامی حمایت از نهضت‌های بخش، حمایت از مظلومین عالم خصوصا مظلومین جهان اسلام، تلاش برای ریشه کنی رژیم نامشروع صهیونیستی و تقویت جبهه مقاومت اسلامی همچون حزب الله و جهاد اسلامی شکل گرفته است.

باید یادآوری کنیم که اﺻﻠﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﻨﺒﻊ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺗﺮورﯾﺴﺖ‌ها از نگاه ﺳﺎزﻣﺎن FATF ﻟﯿﺴﺖ SDN آمریکا است که پس از توافق نامه برجام به قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متعهد ضمیمه شد. در اﯾﻦ ﻟﯿﺴﺖ از ۲۰۰ ﻧﻔﺮ و ﻧﻬﺎدﮐﺸﻮریِ ﺟﻤﻬﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﻧﺎم ﺑﺮده ﺷﺪه است که در میان آنها، ﻧﺎم ﺳﺎزﻣﺎﻧﻬﺎﯾﯽ، چون ﺻﺪا و ﺳﯿﻤﺎ، وزارت دﻓﺎع، ﺑﺴﯿﺞ ﻣﺴﺘﻀﻌﻔﯿﻦ، ﺳﺎزﻣﺎن اﻃﻼﻋﺎت و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﺳﺎﻣﯽ افرادی همچون ﺳﺮدار ﻗﺎﺳﻢ ﺳﻠﯿﻤﺎﻧﯽ و ﺳﺮدار ﻋﺰﯾﺰ ﺟﻌﻐﺮی به چشم می‌خورد.

آیا منع کشور‌های عضو از دخالت دادن ملاحظات مذهبی – که نظام ولایت فقیه بر آن‌ها مبتنی است – حیله‌ی نظام استکبار برای عقیم کردن مبارزات ۱۵ ساله‌ی مردم ایران علیه طاغوت و مقاومت ۴۰ ساله‌ی آن‌ها علیه استکبار در عصر حاکمیت ولایت فقیه نیست؟ آیا فهم این نکته سخت است که آرمان فلسطین، محور وحدت امت اسلام علیه استعمار و استکبار جهانی بوده و آن‌ها با انحلال نظام حقوقی ایران در این سازمان، ابتدائا ریشه‌ی نضهت‌های اسلامی را خشکانده و سپس فلسطین را برای همیشه از صفحه‌ی تاریخ حذف میکنند؟ به راستی چگونه است عناصر دولت که حاضر به افشای ثروت، منابع درآمد خود و نظارت موثر بر تراکنش‌های مالی درون کشور نبوده و ادعا می‌کنند حق سرک کشیدن به حساب‌های مردم را ندارد، برای افشای تراکنش‌های مالی سپاه اسلام و پذیرش ساز و کار‌های تحریم سایر نهاد‌های انقلابی از سوی خود، دست از پا نمی‌شناسد؟

با این وجود ما جوانان انقلابی و فرزندان روح الله کبیر و سید علی فرزانه جهت عمل به وظایف اسلامی خود، از مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی، شورای عالی امنیت ملی و بیت مقام معظم رهبری درخواست میکنیم تا با دقت تمام و پایبندی به اصول ثابت امام (ره) – که نتیجه‌ای جز مقابله و مقاتله‌ی اسلام ناب و اسلام آمریکایی ندارد – راه را بر تکرار تجربه‌ی تلخ برجام بسته و با پرهیز از نامحرم شمردن مردم، مذاکرات پشت پرده و القای افکار غلطی همچون وفاق مقام معظم رهبری بر تصویب توافقات، عزت نظام اسلامی را در سایه‌ی توافقات عزتمندانه با رعایت همه‌ی جوانب کسب کرده و در جهت عمل به اصل ۵۹ قانون اساسی، توافقات مهم کشور را به همه پرسی و رای مستقیم مردم بگذارند.

مجلس شورای اسلامی در عمل به منویات مقام معظم رهبری با پرهیز از تصویب FATF، موظف است قانون مبارزه با پولشویی را خود مستقلا وضع کرده و از رفتن زیر بار تعهداتی " که نمیداند تهَ آن چیست یا حتّی میدانیم که مشکلاتی هم دارد، به‌خاطر آن جهاتِ مثبت و جنبه‌های مثبت" سر باز زند. نهاد‌های مذکور باید مراقب باشند تا مبادا با تصمیمات غلط، دنیا و آخرت خود را بازیچه‌ی دست اجانب خارجی و خودفروختگان داخلی ندهند. نرمش امت اسلامی منحصر و محدود به استیفای حقوق مردم از طریق مجاری قانونی است. در صورتی که مشاهده شود نمایندگان مردم به عنوان عصاره فضائل ملت قادر به عملکرد مقتضی منافع ملی نیستند، به تَبَع عمل به وظایف انقلابی و اسلامی، خود را مکلف به جلوگیری از به خطر افتادن مصالح ملی و تامین آن خواهیم دانست.

والسلام علی من اتبع الهدی
بسیج دانشجویی دانشگاه یزد
ارسال نظرات