سید ساجد یعقوبی
رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل در گفتگو با «بسیج»
رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل گفت: همانطوری که در دوران هشت سال دفاع مقدس جبهه‌های جنگ دانشگاه‌های بصیرت و ایثاربود، امروز دانشگاه‌ها تبدیل به جبهه‌های علمی و فرهنگی شده است.
کد خبر: ۹۰۳۱۳۰۳
|
۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴

دانشگاه‌ها تبدیل به جبهه‌های علمی و فرهنگی شده است/۳۵۰ دانشجو به مناطق غرب کشور اعزام می‌شود

سرهنگ پاسدار معین الدین اسدی در گفتگو با خبرنگار بسیج از اردبیل اظهار داشت: طبق برنامه‌های ریزی‌های انجام شده امسال مصوب گشته است قرارگاه شهید علم الهدی که مسئولیت آن به عهده دانشگاه محقق اردبیلی است تا دانشجویان استان اردبیل از مناطق عملیات غرب کشور بازدید نمایند.

وی ادامه داد: در همین راستا دو کاروان خواهر و برادر در قالب ۷ اتوبوس و تعداد بیش از ۳۵۰ نفر دانشجو از استان اردبیل از ۱۶ تیر ماه امسال به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل تصریح کرد: این سفر سه روزه می‌باشد که دانشجویان در مناطق عملیاتی شهرستان بانه یادمان‌های بولحسن و سیرانبند در شهرستان سنندج و در این شهرستان از یادمان تپه الله واکبر بازدید خواهند داشت و دانشجویان با شرکت در نمایشگاه رزمی فرهنگی مناطق عملیاتی غرب از روایتگری راهیان هشت سال دفاع مقدس بهره‌مند خواهند شد.

اسدی بیان کرد: راهیان نور در واقع به این منظور برگزار می‌شود که دانشجویان با فرهنگ ایثار و شهادت آشنایی داشته باشند همانگونه که رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با روحیه جهادی و انقلابی کشور را مدیریت کردند و جوانان امروزی با حضور در دانشگاه‌ها به عنوان افسران جنگ نرم با حضور در یادمان‌ها با فرهنگ شهدا و آرمان‌های شهدا شنا می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اردبیل اظهار داشت: امروز دانشگاه‌ها تبدیل به جبهه‌های علمی و فرهنگی شده اند چراکه دانشگاه‌ها با تأسی از فرهنگ ۸ سال دفاع مقدس که خود جبهه‌ها جنگ در دوران هشت سال دفاع مقدس دانشگاه‌های بصیرت و ایثار و شهادت بودند و امروز دانشجویان با تأسی از این فرهنگ در سنگر‌های علمی فرهنگی و بصیرتی تلاش می‌کنند.

وی افزود: راهیان نور با مشارکت رؤسای محترم دانشگاه‌های استان و سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل و مسئولین نهاد‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با همکاری بسیج دانشجویی برگزار می‌شود.

اسدی گفت: سرزمین مناطق عملیات‌های کردستان سرزمین مجاهدت‌های فراموش نشدنی است که برای دفاع از ارزش‌ها خانه‌های بسیاری تقدیم انقلاب و اسلام شده است و امسال سال اولی است که از استان اردبیل به این مناطق دانشجویان نظام خواهند شد.

ارسال نظرات