یارمحمدی:

ضرورت تولید برخی قطعات هواپیما در داخل/ارتباط میان دانشگاه و صنعت تقویت شود

عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت تولید برخی قطعات هواپیما در داخل با توجه به تحریم های اعمال شده علیه ایران تاکید کرد و گفت: ارتباط میان دانشگاه و صنعت برای تحقق این مهم باید تقویت شود.
کد خبر: ۹۰۳۶۴۳۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیم یارمحمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری فرصت‌های طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز صنعت هوانوردی در مرداد ماه سال جاری، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در راستای ارتقا توانمندی های داخلی است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در حال حاضر برخی از قطعات هواپیما در داخل کشور تولید و برخی دیگر در داخل مونتاژ می شود، افزود: با توجه به اینکه عمده قطعات هواپیما در خارج از کشور ساخته می شود برگزاری چنین نمایشگاه هایی اگر با حضور کشورهای خارجی موفق در این حوزه باشد می تواند به استفاده از تکنولوژی آن ها کمک کند.

مهندسان داخلی توانمندی های بسیاری در حوزه تولید قطعات هواپیما و حتی ساخت آن را دارند

یارمحمدی با بیان اینکه مهندسان داخلی توانمندی های بسیاری در حوزه تولید قطعات هواپیما و حتی ساخت آن را دارند، تصریح کرد: بومی سازی تکنولوژی ساخت هواپیما در دانشگاه ها می تواند کشور را در این زمینه به جلو هدایت کند.

وی از قطع ارتباط صنعت و دانشگاه انتقاد کرد و گفت: دانشگاه ها باید محلی برای شکوفایی صنعت باشند در حالی که در حال حاضر این اتفاق کمتر رخ می دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی و افزایش شدت تحریم ها باید تولید قطعات هواپیما در داخل آغاز شود، افزود: دولت باید شرایطی را برای بخش تولید و صنعت ایجاد کند که بدون دغدغه کمبود منابع مالی به فکر توسعه و پیشرفت باشند.

برنامه ریزی برای تولید مایحتاج کشور در حوزه صنعت هوانوردی باید در حوزه تحصیلات تکمیلی نهادینه شود

یارمحمدی با بیان اینکه برنامه ریزی برای تولید مایحتاج کشور در حوزه صنعت هوانوردی باید در حوزه تحصیلات تکمیلی نهادینه شود، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا با ادغام علم و صنعت توانسته اند به سطح بالایی از پیشرفت دست یابند.

وی با تاکید بر اینکه کم رنگ بودن ارتباط صنعت هوایی با دانشگاه توفیق در تولید قطعات هواپیما را کاهش داده است، گفت: جوانانی که توانسته اند بهترین تولیدات را در زمینه های مختلف داشته باشند به طور حتم در حوزه صنعت هوایی نیز صاحب نظر و ایده هستند.

بسیاری از دانشگاه ها در کشور ما پول محور شده اند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه بسیاری از دانشگاه ها در کشور ما پول محور شده اند، افزود: دولت باید تحصیلات تکمیلی را در راستای تحقق نیازمندی های کشور به ویژه در حوزه صنعت حمایت کند.

یارمحمدی با بیان اینکه توسعه صنعت هوانوردی می تواند در افزایش آمار اشتغال موثر باشد، تصریح کرد: در شرایط فعلی که برای خرید هواپیما و حتی قطعات آن باید اسیر تحریم ها باشیم باید به سمت تولید با استفاده از علم روز حرکت کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید رشته ای تحت عنوان تولید قطعات هواپیما در دانشگاه ها تدریس شود تا در این حوزه کمبودی وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات