خبرهای داغ:
اورنگی خبر داد

همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» برگزار می‌شود

دبیر کمیته اجرایی همایش بین‌المللی «تبریز و انقلاب مشروطه ایران» با اعلام این خبر، گفت: این همایش در ۱۸ محور علمی و تخصصی با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی ۱۴ مرداد ماه سال‌جاری در تالار شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۳۸۰۵۹
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسلم اورنگی افزود: این همایش بین‌المللی به همت سازمان بسیج فرهنگیان استان، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، مشارکت فعال سازمان جهاد دانشگاهی، اداره کل آموزش و پرورش استان، شهرداری تبریز، معاونت فرهنگی سپاه و دانشگاه و مراکز فرهنگی فعال استان برگزار می‌شود. 
وی با اشاره به نقش فعال تبریز و آذربایجان در انقلاب مشروطه و پیشرو بودن تبریز در موضوعات تاریخی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: برگزاری چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی در مورد نقش تبریز در مشروطیت باعث می‌شود که این موضوع به شکل صحیح و درست به نسل جدید و نسل‌های آتی منتقل شود. 
اورنگی تاکید کرد: در برگزاری این همایش بین‌المللی سعی شده علاوه بر خروجی و بار علمی همایش، هم افزایی بین نهادها و دانشگاه‌های استان انجام شود و همچنین سخنرانان مهم و برجسته‌ی کشوری  با مشارکت سازمان یونسکو در ایران، در این همایش شرکت می‌کنند تا بتوانیم نقش تبریز را در جریان مشروطه برجسته کنیم. 
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان نقش تبریز را در جریان‌های تاریخی بی‌بدیل و فوق العاده دانست و گفت: این موضوعات نشان می‌دهد که مردم تبریز و خطه‌ی آذربایجان، مردمی پیش رو هستند. 
  اورنگی در حرکت‌های مردمی را بسیار پررنگ دانست و افزود: اکنون نیز حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم در استان الگوی عملی مناسبی برای سایرها استان‌ها بوده و این حرکت‌ها باید در مراکز علمی بررسی علمی شده و به عنوان اسناد علمی برای آیندگان حفظ شوند. 
ارسال نظرات
پر بیننده ها