آشنایی قشر نوجوان با جنگ نرم دشمن ضروری است

فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دلاوری‌های حضرت قاسم(ع) گفت: ایستادگی در مقابل دشمنان پیام این تجمع بزرگ است.
کد خبر: ۹۰۵۸۵۴۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
ستار هدایتخواه در همایش بزرگ نوجوانان عاشورایی که پیش از ظهر امروز در حسینیه عاشقان ثارالله شهر یاسوج برگزار شد با اشاره به رشادت‌های قاسم‌بن الحسن (ع) در روز عاشورا خطاب به نوجوانان گفت: تجمع بزرگ نوجوانان در روزی که منتصب به این نوجوان ۱۳ ساله است چند پیام دارد که اولین پیام آن اعلام آمادگی نوجوانان برای ایستادگی در مقابل دشمنان است.

فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حضور شما نوجوانان به دشمنان نظام، انقلاب و رهبری که یزیدیان زمان هستند حامی این پیام است که تا آخرین قطره خون خود همانند حضرت قاسم (ع) در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنید.

وی هراس نداشتن از مرگ را پیام دیگر این تجمع دانست و عنوان کرد: آخرین حربه دشمن مرگ است و شما با حضورتان اعلام می‌کنید که از مرگ ترس و هراسی ندارید و مرگ در نظر شما شیرین‌تر از عسل است.

هدایتخواه با اشاره به پیام بصیرت، دشمن‌شناسی و وظیفه‌شناسی عنوان کرد: نوجوانان ما با حضور در میدان اعلام می‌کنند که دفاع از حق شرایط سنی ندارد و هر کسی که می‌تواند از امام زمان خود دفاع کند.

فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سن و سال ملاک ارزش‌گذاری نیست، عنوان کرد: یک نوجوان می‌تواند به درجه بالایی از ارزش و مقام برسد و آنچه بر ارزش یک انسان می‌افزاید دشمن‌شناسی، امام باوری و امام‌یاوری است.

وی با یادآوری ضرورت داشتن آمادگی رزمی برای جنگیدن در برابر دشمن برای نسل نوجوان گفت: آمادگی رزمی نوجوانان آن سال‌ها، آشنایی با فنون جنگی بود، اما جنگ امروز نظامی نیست بلکه جنگ نرم است و نوجوان ما باید بتواند در عرصه جنگ نرم که اعتقادات، باور‌ها و ارزش‌های ما را مورد هجمه قرار می‌دهد ایستادگی کنند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: نوجوانان ما باید با جنگ نرم که دشمن طراحی کرده به خوبی آشنا شوند و نقشه‌های دشمن را در این جنگ دفع و از دیگران در این عرصه مهم که ساخته و پرداخته استکبار و غرب است محافظت کنند.

هدایتخواه با بیان اینکه تجمع امروز حاوی پیام تجدید پیمان و تجدید بیعت نوجوانان با همه شهیدان تاریخ خصوصاً تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: حضور شما تجدید بیعت با شهیدان حسین فهمیده، شهید بهنام محمدی، شهید مرحمت بالازاده، شهید علی‌پور و همه شهیدان نوجوانان است که ما هم به مانند شما در این راه ثابت قدم خواهیم بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه چگونه برای یک نوجوان مرگ شیرین‌تر از عسل است، گفت: عشق به حضرت حق و معاد باوری و اعتقاد به زندگی جاودانه موجب می‌شود که مرگ برای نوجوان قافله حضرت اباعبدالله (ع) شیرین‌تر از عسل باشد.
ارسال نظرات