نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس در مراسم افتتاح 3 پروژه روستایی در شهرری:

1/5 میلیارد دلار برای توسعه اشتغال روستاها اختصاص یافته است

خبرگزاری بسیج: نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به منظور توسعه اشتغال روستایی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۶۵۵۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶

 

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سیده فاطمه حسینی در حاشیه مراسم بهره برداری از چهار پروژه اشتغالزایی در سه روستای بخش مرکزی شهرستان ری گفت: ذخیره صندوق ملی کشور منابعی برای نسل های آینده کشور است اما بنا به ضرورت امروز، دولت لایحه ای را به مجلس آورد تا توسعه اشتغال روستایی بویژه برای زنان تقویت شود چرا که زنان رکن اصلی خانواده هستند و توانمند سازی زنان به منزله توانمند سازی خانوار است.

وی با بیان اینکه بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی ریشه در حاشیه نشینی دارد، اظهار داشت: خشکسالی، نبود امکانات مناسب زندگی و توجه نکردن به روستاها از جمله دلایلی است که موجب مهاجرت و حاشیه نشینی روستاییان در اطراف شهرهای بزرگ می شود.

حسینی ادامه داد: امروز بسیاری از معضلات از جمله طلاق، اعتیاد و انواع بزه های اجتماعی در اثر مهاجرت روستاییان به اطراف شهرها ایجاد شده که باید دولت با ارائه برنامه های درست و منطقی زمینه مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را فراهم نماید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تولیدات روستاییان بر اساس کار جمعی اعضای خانواده استوار است، تاکید کرد: نقش زنان روستایی باید در برنامه های دولت برای توسعه مناطق روستایی بسیار پررنگ باشد تا زنان فرصت استفاده از منابع مالی و تصمیم گیری در اقتصاد خانواده را بیشتر از گذشته بر عهده داشته باشند.

وی یادآور شد: مجلس 15 درصد از اعتبارات اختصاص داده شده به توسعه روستاها را برای استفاده از فن آوری های نوین در کسب و کارهای روستایی در نظر گرفته است.

وی گفت: جوانان روستایی باید از استارت آپ ها برای هدایت محصولات روستایی به بازار شهر نهایت استفاده را انجام دهند تا بدین وسیله زمینه رشد و توسعه روستاها در کشور فراهم شود.

ارسال نظرات