رئیس سازمان بسیج دانش‌‌آموزی در ساری:

راهیان نور دانش آموزی حرکت تربیتی مشترک آموزش و پرورش و بسیج است/ ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه توسط دانش آموزان ضرورت است

ماهانی ادامه داد: راهیان نور یک حرکت تربیتی است و حرکت راهیان نور دانش‌آموزی یک حرکت مشترک بین آموزش و پرورش و بسیج است که پرچم‌دار آن آموزش و پرورش است و بسیج به‌دنبال این است تا نسل چهارم را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کند.
کد خبر: ۹۰۷۷۶۲۶
|
۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی‌صابر ماهانی  در مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در اردوگاه دانش‌آموزی بادله اظهار کرد: دانش‌آموزی که به سمت راهیان نور می‌رود، به دنبال ادامه دادن راه شهداست و اولین درس از شهید فهمیده این است که این شهید به‌دنبال حرف امامش بود و امروز یک دانش‌آموز که به اردو‌های راهیان نور می‌رود باید ببیند امام جامعه چه می‌گوید، همان را دنبال کند و دشمن را خوب بشناسند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان احساس مسؤولیت نسبت به سرنوشت کشور و استمرار به احساس مسؤولیت نسبت به جهان اسلام است داشته باشند، افزود: داغ جهان اسلام ملت یمن است که زیر دست و پای نظام سلطه له می‌شود و در این جنگ نیابتی که آمریکا پشت آن است، بیش از ۸۰۰ مدرسه را بمباران کردند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌‌آموزی تصریح کرد: امروز دشمن ما وحشی است و یک دانش‌‌آموز بسیجی که وارد راهیان نور می‌شود باید این فضا را بشناسند و نقطه کلیدی در راهیان نور این است که شمابه زیارت بامعرفت می‌روید.

ماهانی ادامه داد: راهیان نور یک حرکت تربیتی است و حرکت راهیان نور دانش‌آموزی یک حرکت مشترک بین آموزش و پرورش و بسیج است که پرچم‌دار آن آموزش و پرورش است و بسیج به‌دنبال این است تا نسل چهارم را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کند.

وی افزود: از راهیان نور که برمی‌گردید با داشته‌های خود از این سفر در زندگی استفاده کنید و فرهنگ عظیم دفاع مقدس را نشر دهید.

رئیس سازمان بسیج دانش‌‌آموزی گفت: در راهیان نور طوری با نسل چهارم صحبت شود تا الگوبرداری کنند؛ امروز در راهیان نور الگوهای تربیتی وجود دارد.

این مسؤول تصریح کرد: ایمنی راهیان نور برای ما مهم است و سلامتی دانش‌آموزان در اولویت است، به‌دلیل وضعیت نامناسب جوی در جنوب کشور، سفر راهیان نور به ۳ روز آینده موکول شد و همچنین در ۸ استان کشور نیز سفر راهیان نور لغو شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه اظهار کرد: راهیان نور فرصتی است که بتوانیم نسل جدید را با گذشته و ایده جدید را به گذشته گره بزنیم، دانش‌آموزان باید ببینند که میراث چه کسانی را به همراه دارند و احساس مسؤولیت کنند و آن را به نسل بعد منتقل کنند.

عسکری نیکزاد افزود: شهدا میراثی برای تمام نسل‌ها گذاشتند که برای وطن‌شان از جان‌شان که بالاترین سرمایه است، گذشتند.

وی با بیان اینکه آثار باقی‌مانده در مناطق عملیاتی، خود به خود حال و هوای بچه‌ها را به دوران جنگ می‌برد، تصریح کرد: بچه‌های همسن شما در جنگ در مناطق غرب، سرد و کوهستانی و در گرمای اهواز و آبادان با عشق و علاقه سرما و گرما را تحمل می‌کردند و می‌جنگیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس هر کسی فکر می‌کرد که نتیجه جنگ ایران و عراق تنها به او وابسته است، گفت: همه رزمندگان احساس مسؤولیت داشتند و نسبت به کار خود متعهد بودند، تمام دنیا در مقابل ایران ایستاد، شهدا جان‌شان را گذاشتند که به‌راحتی زندگی کنیم و کسی جرأت نکند به ما حرفی بزند.

این مسؤول با اعلام اینکه اردوهای پیام نور پیام‌های مختلفی برای داخل و خارج از ایران دارد، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس شهدا رشادت‌هایی از خود نشان دادند که برای ما مقدس است، اینکه دشمنان بدانند که جنگیدن برای ایرانیان ایدوئولوژی است و کسی جرأت نمی‌کند در مقابل ایران قد علم کند.

نیکزاد عنوان کرد: در مقابل سانسورهای زیادی که در رسانه‌های خارجی می‌شود، دوست و دشمن، اردوهای راهیان نور را به‌طور حتم رصد می‌کنند.

وی به فضای همدلی و رفاقت در فصای جبهه اشاره کرد و گفت: در جبهه رزمندگان بر سر کوچک‌ترین مسائل جمعی به هم کمک می‌کردند و به هم احترام می‌گذاشتند؛ این فضا نیز در اردو برای شما فراهم می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش بیان کرد: وقتی به راهیان بروید و منطقه را ببینید، مظلومیت شهر را می‌بینید که شهدا چه آدم‌های بزرگی بودند و بی‌نام و نشان جان را فدای وطن، مردم و امام کردند.

این مسؤول با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور ارتباط نسل اول و دوم را با نسل سوم و چهارم برقرار می‌کند، اظهار کرد: در این اردو ارتباط روحی و فرهنگی بین دانش‌آموزان و شهدا برقرار و نوجوانان ما واکسینه می‌شوند؛ دشمن جرأت نمی‌کند از طریق جنگ نرم ما را از پای در بیاورد.

نیکزاد گفت: از سال ۹۱ تا به حال آموزش و پرورش مازندران ۷۶ هزار دانش‌آموز را به اردوی راهیان نور اعزام کرد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران تیز اظهار کرد: دانش‌آموزان در سنین نوجوانی در اوایل انقلاب با دشمن مزدور به سرزمینی که جنگ نور علیه ظلمت بود رفتند، در بین این رزمندگان تعدادی شهید و جاودانه شدند.

سردار محمدحسین بابایی بیان کرد: بازدید از خاک، جاده و رود، کمترین بهره‌برداری از این اردو است اما عده ای به‌دنبال وصل نور هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان برای بهره‌وری بیشتر از این سفر معنوی ذکر بگویند و همیشه با وضو باشند، افزود: در جایی که خون هزاران شهید ریخته شده، از شهدا مدد بجویند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها