برگزاری آیین مولودی خوانی زنانه در موسسه مدینه العلم میبد

مراسم جشن و سرور و مولودی خوانی زنانه همزمان با میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) به همت پایگاه ساجده میبد و با حضور بانوان در موسسه مدینه العلم میبد برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۳۱۵۶
|
۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، مراسم مولودی خوانی مراسمی است که بانوان استان یزد و شهرستان میبد در مواقع میلاد ائمه برپا می‌دارند که در آن اشعاری شاد و زیبا در مدح ائمه توسط مولودی خوان خوانده می‌شود و بانوان و دختران حاضر در مجلس به کف زدن و کل کشیدن که در اصطلاح یزدی‌ها به شولولو معروف است و همچنین دایره زدن که در اصطلاح یزدی‌ها اربونه یا عربونه گفته می‌شود، می‌پردازند.
موسسه فرهنگی قرآنی مدینه العلم ، موسسه ای است که با 3 شعبه ای که در میبد دارد ،در زمینه آموزش روخوانی ، روانخوانی ، تجوید و حفظ قرآن و نیز کارهای هنری به بچه های دختر و پسر از سنین از 4 الی 16 سال به تعداد حدود 100 نفر در تابستان و 40 نفر در طول سال تحصیلی فعالیت دارد.
این موسسه فعالیتهایی فرهنگی و هنری نیز در زمینه آموزش سفالگری ، اوریگامی ، خوشنویسی ، تفسیر قرآن ، تزئین سفره هفت سین ، نمد دوزی ، سفره آرایی و... به بزرگسالان نیز انجام می دهد.
گفتنی است پایگاه ساجده تحت نظارت حوزه مقاومت بسیج خدیجه الکبری میبد فعالیت دارد.
ارسال نظرات