مدیر اجرایی طرح کرسی تلاوت قرآن کریم ویژه خواهران در استان زنجان:

اجرای طرح کرسی تلاوت قرآن کریم ویژه خواهران در استان زنجان

مديراجرايي طرح کرسی تلاوت ویژه خواهران در استان زنجان گفت: طرح کرسی‌های تلاوت قرآن کریم ویژه خواهران برای اولین بار در استان با هدف ترویج و گسترش قرائت و تلاوت قرآن کریم در مساجد و منازل برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۰۲۳۳۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

معصومه کاج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسيج اظهار کرد: این طرح به منظور توسعه و ترویج نهضت آشنائی و انس با قرآن کریم و نهادینه ساختن فرهنگ قرآن خوانی و استماع قرائت قرآن کریم و معطر کردن فضای قرآنی شهرستان به عطر تلاوت و صوت قرآن کریم اجرامی شود.

وی با بیان اینکه، پیرو تاکیدات رهبرمعظم انقلاب، گسترش حفظ قرآن و ایجاد کرسی های تلاوت قرآن کریم در مساجد از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: عطرآگین كردن فضای جامعه با شمیم قرآن و ارتقای سطح علمی جوانان و ترویج فرهنگ نورانی قرآن کریم امری مهم و ضروری است .
کاج خاطر نشان کرد: در راستای فرهنگ قرآن خوانی آموزش هایی برای علاقه مندان در سطوح های مختلف در منازل ارائه خواهد شد.

اين مقام مسئول به نقش مساجد در برنامه های فرهنگی – اجتماعی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مسائل ارزشی جامعه ما از مساجد و پایگاه های مذهبی نشأت می گیرند در نتیجه تمام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی با رویکرد مسجد محوری برنامه ریزی شده است.
وی تاکید کرد: از مساجد می توانیم به عنوان بهترین پایگاه اجتماعی استفاده کنیم و مساجد این ظرفیت را دارند که به عنوان هسته مقاومت به ویژه در مسائل اجتماعی و فرهنگی باشند و باید از این امکان استفاده مناسب شود.

کاج با اشاره به نقش مهم امام جماعت در رونق گرفتن مساجد، اظهار کرد: امام جماعت مساجد، نقش مهمی در اجرای فعالیت های قرآنی، اجتماعی و فرهنگی و حل مشکلات مردم در جامعه بر عهده دارند.

ارسال نظرات