سید ساجد یعقوبی
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) گفت: تفکر و آرمان‌های امام خمینی (ره) به عنوان یک اندیشه راه گشا، باید به دانش آموزان و نسل‌های آتی منتقل شود.
کد خبر: ۹۱۰۶۹۳۱
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
تفکر امام خمینی (ره) باید به دانش آموزان و نسل‌های آتی منتقل شود
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار شکر عبدی در مراسم افتتاح آموزشگاه ۶ کلاسه تیز هوشان متوسطه دوره اول خیر ساز زنده یاد حسنعلی علیپور، گلبانگ انقلاب، با اینکه ایران در تولید علم بعد از انقلاب در دنیا حرفی برای گفتن دارد، اظهار داشت: موسسات آماری و علمی معتبر در جهان تولید علم در ایران را ۱۳ برابر متوسط جهانی اعلام کرده اند که پیش بینی می‌شود ایران در تولید علم در ۱۰ سال آینده به رتبه ۶ جهان دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، آرامش، عزت و امنیت و دستاوردهای مادی و معنوی و علمی مرهون خون های تقدیم شده شهدا است، اظهار داشت، ترس دشمنان ایران بواسطه پیشرفتی است که جوانان محقق ما در عرصه‌های علمی بدان نایل شده اند.

وی گفت: امروز بواسطه علم برتر، مایه افتخار  و مباهات است که چرخه سوخت و تولید کشور ایران بومی سازی شده و دست بیگانه ها را جدا ساخته است و در دنیا حرفی برای گفتن داریم.

سرهنگ عبدی با اشاره به اقدامات دشمنان در طول ۴۰ سال انقلاب افزود: امروز صحنه جنگ عوض شده و جنگ روایت‌ها است که ابزار آن رسانه‌ها و فضا‌های مجازی هستند که می‌خواهند دستاورد‌های یک ملت را تحقیر و خیانت‌ها و جنایت‌های خود را خوب جلوه دهند.

عبدی تصریح کرد: همه باید مراقب باشند و با حضور انقلابی خود در برنامه‌های مختلف دشمن را مایوس کنند و بدانند ملت ایران با وجود تحریم‌ها، مشکلات موجود و دشمنی‌های استکبار هیچ زمانی از اهداف خود کوتاه نخواهند آمد و از آرمان‌ها و ارزش‌های امام راحل دفاع و با پشتیبانی از ولایت فقیه تا پای جان ایستاده و بالاترین قله‌های عزت را کسب خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه وحدت بین مراکز آموزشی، علمی و مسئولان خدوم برای ارتقاء سطح کیفی دانش آموزان بسیار حائز اهمین است، گفت: تفکر و آرمان‌های امام خمینی (ره) به عنوان یک اندیشه راه گشا، باید به دانش آموزان و نسل‌های آتی منتقل شود.
 
با تلاش و تدبیر مسولان کشور و آینده نگری جوانان ایران اسلامی کشور را در مسیر توسعه قرار خواهیم داد

در این آیین جواد زنجانی فرماندار اردبیل با عنوان اینکه فشار‌های خارجی ایران را در مسایل مادی در تنگنا قرار داده است، گفت: با تلاش و تدبیر مسولان کشور و آینده نگری جوانان ایران اسلامی کشور را در مسیر توسعه قرار خواهیم داد و این فشار‌ها هیچ لطمه‌ای به راهی که در پیش داریم نخواهد رساند.

زنجانی با اشاره به پروژه‌هایی که در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد، خاطر نشان ساخت: ۲۵۰ پروژه آموزشی، بهداشتی، ورزشی و اقتصادی استانی در این ایام افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات گاز رسانی به ۱۰۰ روستا در ایام دهه فجر انجام خواهد شد از افتتاح بیمارستان ۱۲۰ تخته امام رضا (ع) خبر داد.
 
یک هزارو ۱۹۸ آموزشگاه نیز به سیستم‌های حرارتی استاندارد مجهز شده اند

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه ۳۰۵ مدرسه در سطح استان با ۱ هزارو ۴۷۵ کلاس درس در قالب تخریب، بازسازی و مقاوم سازی به چرخه تعلیم و تربیت وارد شده است، گفت: یک هزارو ۱۹۸ آموزشگاه نیز به سیستم‌های حرارتی استاندارد مجهز شده اند.

دولت لطفی از افتتاح ۲۷ پروژه آموزشی و پرورشی با ۱۴۷ کلاس درس در دهه مبارک فجر خبر داد و اظهار داشت: ۱۴ پروژه نیمه تمام در قالب تخریب، بازسازی و نوسازی در سطح استان تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز در این مراسم با تشکر از خانواده مرحوم علیپور و مالک جعفرزاده که در احداث این آموزشگاه مشارکت داشتند، گفت: با مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی روزی فراخواهد رسید که بی نیازی به مدرسه سازی در استان را جشن بگیریم.
 
مجمع خیرین استان هزینه تحصیلی ۱۰۰ نفر دانش آموز بی سرپرست در این منطقه محروم تا پایان دوره دانشگاه بر عهده خواهد گرفت

جواد قرآن نویس همچنین از مشارکت خیری برای احداث آموزشگاهی در منطقه محروم ایران آباد اردبیل خبر داد و خاطر نشان ساخت: مجمع خیرین مدرسه ساز استان این توان را دارد که در صورت تهیه پروانه ساخت، این آموزشگاه را تا پایان شهریور ماه سال ۹۸ تحویل آموزش و پرورش دهد.

قرآن نویس همچنین افزود: مجمع خیرین استان هزینه تحصیلی ۱۰۰ نفر دانش آموز بی سرپرست در این منطقه محروم تا پایان دوره دانشگاه بر عهده خواهد گرفت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۱ اردبیل نیز در این آیین با تشکر از همسر زنده یاد علیپور گفت: خیرین انسان‌های وارسته‌ای هستند که خدمات شایانی را به آموزش و پرورش جوانان این مرزو بوم ارائه داده اند.

در ابتدای برنامه بهرام گل پرور مدیر مدرسه، ضمن خیرمقدم گویی به حاضران گزارش مختصری از فعالیت آموزشگاه را ارائه نمود.

گفتنی است آموزشگاه زنده یاد حسنعلی علیپور با زیر بنای ۱۴۷۵ متر مربع برای ۶ کلاس درس و ۱۳ اتاق اداری و با هزینه ۱ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.
 
گزارش از: سید ساجد یعقوبی
ارسال نظرات