مسئول مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان:

بانوان در تاریخ بازوی توانمند انقلاب هستند

مسئول مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: نقش زنان در تاریخ انقلاب اسلامی همواره به‌منزله بازوان توانمند انقلاب به شمار آمده‌اند و نقش عظیمی در پیروزی، تداوم و استحکام انقلاب بر عهده داشته‌اند.
کد خبر: ۹۱۰۹۴۰۲
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، روح‌انگیز جهان‌افروز در همایش الگوی سوم که با حضور بسیجیان خواهر حوزه مقاومت بسیج ام‌البنین (س) بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه چگنی برگزار شد گفت: وضعیت زنان ایرانی در چهار دوره قابل‌بررسی است افزود: این چهار دوره ایران قبل از اسلام؛ دوران اسلام تا پهلوی؛ دوره پهلوی؛ بعدازانقلاب بوده است.

وی به نقش زنان در قبل و بعد از پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: نقش انتقال فرهنگ را زنان می‌دانستند و تلقی می‌کردند که باید برای ایجاد تغییر یا به انحطاط کشیدن فرهنگ اول باید زن را منحرف کرد و زن را به‌مثابه یکشی تلقی کرد.

 

مسئول مشارکت بانوان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: نقش زنان در تاریخ انقلاب اسلامی همواره به‌منزله بازوان توانمند انقلاب به شمار آمده‌اند و نقش عظیمی در پیروزی، تداوم و استحکام انقلاب بر عهده داشته‌اند، بنا بر فرمایشات امام خمینی (ره): در این نهضت زنان حق بیشتری از مردان دارند که ما باید به این زنان اقتدار کنیم.

وی گفت: اولین تظاهراتی که در سطح کشور به‌صورت علنی و خصمانه علیه دستگاه طاغوت با شعارهای تند اتفاق افتاد به‌وسیله زنان بود که خود صاحب‌نظر و تصمیم‌گیرنده بوده‌اند ودرمسائل مختلف علمی؛ سیاسی؛ فرهنگی؛ اجتماعی؛ هنری و.... بر اساس تجربه و تخصصشان به سخنان خود عمل می‌کردند‌.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات