یادداشت/ علی لطیفی؛

وارثان قلم، اثر قلم بیش از موشک است

امروز جان انقلاب خلاصه خواهد شد در توان دفاعی ایران همان چیزی که ما را میان پر حادثه منطقه جهان امن نگاه داشته است، اما با تمام احترام برای آن عزیزی که موشک می سازد باید استوار بگوییم اگر خوب نظاره کنیم اثر قلم از موشک بیشتر است.
کد خبر: ۹۱۰۹۵۵۹
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، علی لطیفی؛ «ما وارث قلم‌های شکسته‌ای هستیم که دوران گذار ایران عزیز از پهلوی‌ها به حکومت مقدس جمهوری اسلامی را روایت کرده اند، وارث قلم‌های غلطیده در خونی هستیم که مقاومت ایران را در برابر همه جهان، جایی نزدیک خاکریز‌های خط مقدم، زیر باران توپ و فشنگ؛ زیر بمباران موشک‌های هزار رنگ برای همیشه تاریخ ثبت کرده است
امروز ما وارث نسلی هستیم که برای نوشتنش بازداشت، شکنجه و زندانی شد، امروز ما وارث آوینی ها، ما وارث شریعتی‌ها و ما وارث صارمی‌ها هستیم.
آغاز دهه پنجم انقلاب پر برکت ایران اسلامی آغاز جنگی تا برابر است، دیروز شاید اساتید ما، دیروز شاید نویسندگان ما، دیروز شاید تصویر برداران ما، شکنجه شدند، گلوله خوردند و شهید و جانباز شدند، اما امروز هیچ تیری سینه خبر نگاران ما را نمی‌شکافد، اما قلم‌های امروز خط مقدم جبهه جنگ نرم اند، مسئولیت دشوار و سنگینی که در دهه پنجم انقلاب اسلامی بیشتر از هر زمانی بر دوش رسانه و اهالی آن است.
مگر می‌شود از انقلاب گفت و از تیتر روزنامه کیهان گذشت، آری آن روز نوشتند شاه رفت، همه دنیا این تیتر را دید، اما امروز شاه و عیادی آن بیخ گوش ما هستند، شاید همین جا کنار دستمان، شاید درست پشت میزی که امید ملت است امروز پروژه نفوذ قوی‌ترین پروژه ایران ستیزی ابر قدرت هاست که هیچ نشانه‌ای ندارد دشمن امروز در آستین ما خانه خواهد کرد، هیچ چیز جز تاباندن نور رسانه به تاریکخانه‌های فسادی که نفوذی‌های دشمن ملت ایجاد می‌کنند نمی‌تواند به پویایی انقلاب کمک کند.
امروز جان انقلاب خلاصه خواهد شد در توان دفاعی ایران همان چیزی که ما را میان پر حادثه منطقه جهان امن نگاه داشته است، اما با تمام احترام برای آن عزیزی که موشک می‌سازد باید استوار بگوییم اگر خوب نظاره کنیم اثر قلم از موشک بیشتر است.
آری این امروز وظیفه ماست
آری این رسالت ماست، تاریخ از پدران ما به عنوان نسلی که انقلاب کرد به نیکی یاد می‌کند، ما نیز باید یادگاری برای تاریخ بگذاریم، ما نیز سهممان مشخص است، امروز مثل همان سربازی که لب مرز‌های جغرافیایی ما جانبازی می‌کند، اهل قلم جان شیرین بر دست گرفته دست خالی در مقابل امپراطوری چندین میلیون دلاری رسانه‌های وابسته سعودی _. صهیونیستی ایستاده است.
ما با دست خالی، با همه مشقات زندگی در اوضاع فعلی اقتصادی ایران، ما با ذهن‌هایی پر از مشغله‌های روزمره هنوز حواسمان جمع است، امروز ما فارق از هر اندیشه سیاسی که تفاوت آن مثل دو بال هواپیما برای حرکت انقلاب نیاز است، فارق از همه دعوا‌های داخلی مان، فارق از سیاست گذاری‌های رسانه هایمان یک خط قرمز مشترک داریم، ما ایستاده ایم بر آرمان انقلاب که فکورانه توسط بنیان گذار فقید انقلابمان تدوین شده است، ما فرای همه دعوا‌ها و شیطنت‌های رسانه‌ای مان ایستاده ایم درست بر سر همان اصولی که مدبرانه به قلم و ذهن پویا و توانمند رهبر فرزانه انقلاب ترسیم شده است.
برای آغاز دهه پنجم انقلاب، با همه وجود، توان و آنچه برای نوشتن از دریای بی انتهای علم خداوند عاریه ستانده ایم کنار انقلاب خواهیم ایستاد.
رسانه اجازه نخواهد داد خواب راحت بر چشم مسئولی بیاید که میز خدمت به مردم را اشغال کرده، اما نه تنها خدمتگذار ملت نیست که خود را صاحب مردم می‌داند
رسانه اجازه نخواهد داد، فساد به جان انقلاب بیافتد، اجازه نخواهیم داد بی تدبیری مردم را نا امید کند.
رسانه استوار خواهد ایستاد، حتی اگر همه دنیا در جبهه جنگ نرم مقابلش بایستند، حتی اگر سفره هامان خالی باشد، حتی اگر پر از مشغله‌های روزانه باشیم، حتی اگر غرق در مشکلات معیشتی باشیم باز هم قلم هایمان برای تاریخ می‌نگارد: ایران امروز در آغاز دهه پنجم انقلاب مردمش هنوز همان حال و هوای انقلابی را دارد هر روز برای ما ۲۲ بهمن است حال گاهی مسئولین ما از مردم عقب می‌مانند، تلنگر اهالی قلم و رسانه بیدارشان خواهد کرد.»
انتهای پیام/
ارسال نظرات