خبرهای داغ:
یکی از راویان دفاع مقدس:

عملیات کربلای 5‌ از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود

یکی از راویان در بازدید بسیجیان حوزه شهدای دانش آموز سپاه ولايت تبريز از منطقه شلمچه، با اشاره به عملیات کربلای 5 گفت: یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی عملیات کربلای 5‌ بود.
کد خبر: ۹۱۱۷۳۴۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

 

عملیات کربلای 5‌ از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، عباس کاظمی افزود: فرماندهان و رزمندگان ایرانی در میانه تردید و امید، 19 دی به خط شلمچه زدند و عراقی ها در جشن پیروزی‌شان در کربلای 4 حسابی غافلگیر شدند.

وی ادامه داد: عراق برای سد کردن پیش روی رزمندگان اسلام به کلیه سپاه های خود اعلام کرد یگان های کیفی و عملیاتی خود را به شلمچه اعزام کنند. خیلی سریع بیش از 100 یگان عراق به منطقه آمدند.

کاظمی با اشاره به جمله یکی از فرماندهان عراقی بیان کرد: حمدانی از فرماندهان عراقی می گوید بیش از 5000 توپ و تانک در این منطقه بر روی هم آتش ریختند به شکلی که شما نمی توانستید 10 متر جا پیدا کنید که بمباران نشده باشد.

وی اظهار داشت: در این عملیات 81 تیپ و گردان مستقل دشمن منهدم و 24 تیپ و گردان مستقل نیز آسیب کلی دیدند و تعداد 40 هزار نفر کشته یا زخمی‌و 270 نفر نیز اسیر شدند.

وی ابراز داشت: البته در مقابل سپاه در عملیات کربلای 5 آسیب جدی دید و تعدادی از فرماندهان و نخبگان مانند حاج حسین خرازی، حاج اسماعیل دقایقی، حجت الاسلام میثمی و ده ها شهید دیگر به شهادت رسیدند.

ارسال نظرات