مردم عزل مسئولان اخلالگر را اولویت دولت برای رونق تولید می‌دانند

در نظرسنجی برنامه پایش مشخص شد ۵۸ درصد مردم اولین اولویت رئیس‌جمهور برای رونق تولید را عزل مسئولان اخلالگر در عرصه تولید دانستند و اصلاح نظام بانک داری و تغییر قوانین ضد تولید را در اولویت‌های بعدی قرار دادند.
کد خبر: ۹۱۳۳۳۳۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، در برنامه تلویزیونی «پایش» شب گذشته، موضوع مالیات بر عایدی سرمایه به‌عنوان راهکاری برای سامان دادن بر بازار مسکن مطرح گردید همچنین در ادامه برنامه، مشکلات کارآفرینان با دستگاه‌های اجرایی بیان شد. در بخش پایانی برنامه نیز اصغر نبیل کارشناس موفق یزدی در حوزه گردشگری به بیان تجربیات و فرازوفرودهای زندگی خود پرداخت.

در ابتدای برنامه نتایج نظرسنجی شب گذشته پایش نمایش داده شد. طبق این نتایج، 58 درصد مردم اولین اولویت رئیس‌جمهور برای رونق تولید را عزل مسئولان اخلالگر در عرصه تولید دانستند و اصلاح نظام بانک داری و تغییر قوانین ضد تولید را در اولویت‌های بعدی قرار دادند.

در بخش ابتدایی برنامه، احمد جانجان، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به وضعیت مسکن، دوره انتظار برای خانه‌دار شدن در تهران را 53 سال اعلام کرد و ادامه داد این در حالی است که اکنون 2.5 میلیون خانه در شهر تهران خالی هستند.

جانجان، علاج این تناقض آشکار را درگرفتن مالیات از خانه‌های سرمایه‌ای دانست و نظرات موافقان و مخالفان در این زمینه را بیان نمود.

در بخش پیگیری مشکلات کارآفرینان که این بار با حضور خود کارآفرینان اجرا شد، مشکلات مربوط به عدم صدور مجوز در سازمان‌ها و نهادهای مختلف بررسی گردید.

در بخش پایانی برنامه، پایش میزبان یک کارآفرین موفق در عرصه گردشگری بود. اصغر نبیل، که سال‌ها عمر خود را وقف احیای باغ‌ها و مکان‌های دیدنی و گردشگری استان یزد کرده بود، در برنامه دیشب بزرگ‌ترین اشتباه زندگی خود را عدم توجه کافی به خانواده و عدم حضور در خانه و کنار فرزندان به دلیل مشاغل کاری اعلام کرد.

نبیل یکی از دغدغه‌های خود را ارتقای فرهنگ کارآفرینی بیان کرد و از بینندگان برنامه خواست راهکاری خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی پایش به او منتقل نمایند.

در این بخش سه جوان موفق نیز در حضور کارآفرین به ارائه تجربیات خود در مشاغل مختلف پرداختند و از نظرها و راهنمایی‌های آقای نبیل بهره و استفاده بردند.

«پایش» به تهیه‌کنندگی الهام پیرهادی و سردبیری محمد عنبری، کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما است که هر هفته یکشنبه شب‌ها از ساعت 15: ۲۳ با اجرای محمد دلاوری به‌طور زنده پخش می‌شود.

ارسال نظرات