فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه:

خرمشهر برگ زرینی از تاریخ ملت ایران است

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب میفرمایند آمریکا جرات جنگ با ایران را ندارد به همین دلیل است که دشمنان بارها رشادت و جان فشانی این ملت را دیده و در برابر قدرت اراده و ایمان این ملت شکست های سختی خورده اند.
کد خبر: ۹۱۴۰۹۰۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹


به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، به مناسبت گرامیداشت دومین روز از ایام الله سوم خرداد، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح با حضور نیروهای مسلح استان در ستاد سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
 
سردار محمد مارانی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه  در این  مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای جهان اسلام، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع وطن، شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای عملیات بیت المقدس بر لزوم زنده نگاه داشتن حماسه  بزرگ سوم خرداد تاکید کرد و گفت: یکی از صفحات زرین  تاریخ انقلاب اسلامی، صفحات دفاع مقدس است،  به این جهت دفاع مقدس را زرین میدانیم و برای آن ارزش قائل هستیم که دوران سخت دفاع مقدس  باعث عزت، شرف، سربلندی مردم  شریف جمهوری اسلامی ایران شده است.
 
وی با اشاره به این مطلب که در همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران  دشمنان ما پس از آن که مایوس شدند از آنکه بتوانند جمهوری اسلامی ایران را به حاکمیت دینی، انقلابی و اسلامی را در سیطره خود قرار دهند، این نا امیدی باعث دشمنی ها، مخالفت ها  و کینه توزیهای بسیاری شد و هر حادثه ای که برای انقلاب و کشور ما به وجود آوردند برای هر نظامی کافی بود که آن نطام را سرنگون کنند، اما این انقلاب علی رغم همه توطئه ها، دشمنی ها و مخالفتها،  با اتحاد و انسجام  و حاکمیت دینی نتوانستند هیچ گونه راهبردی علیه  این کشور داشته باشند.

سردار مارانی ادامه داد: سه عامل اسلام، دین و مکتبی بودن انقلاب و نظام که به رهبری امام خمینی(ره) هدایت و رهبری شد، امام به عنوان یک محور اساسی در بین جامعه اسلامی و آحاد مردم  جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی با مدیریت و فرماندهی انقلاب را هدایت و کنترل کرد.
 
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در ادامه بیان فوق تصریح کرد: مردم در کنار امام با قدر شناسی تا به امروز انقلاب را حفط کردند و امروز که 40سال از عمر با برکت این انقلاب می گذرد روز به روز سر بلند تر، با انسجام تر و با افتخار تر این جامعه پیش می رود.

این مسئول با تاکید بر این مطلب که انسجام ملت ایران در همه جا خود را نشان داده است افزود:  مردم در همه جا و در همه صحنه ها خود را اثبات کردند، یکی از این صحنه ها دفاع مقدس بود،دشمنان بر جمهوری اسلامی تاختند و جنگی را بر ملت ما تحمیل کردند، دشمن قصد تصرف یک هفته ای جمهوری اسلامی را داشتند که اسلام را ساقط کنند که خیالشان باطل بود.
 
این مسئول بیان کرد: چه افردای در خرمشهر مقاومت کردند چه کسانی با جانشان از این شهر دفاع کردند، همین مردم خرمشهر و شهر و روستاهای اطراف بودند که زن و مرد در خط مقدم بیش از ۳۵روز در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و آنچنان جانانه از انقلاب دفاع کردند که در تاریخ ماندگار شد.

وی خاطرنشان کرد: چند سال پس از دفاع جانانه مردم خرمشهر از شهرشان و درست پس از عملیات فتح المبین بود که در عملیات بیت المقدس در وسعتی به پهنای چندین کشور اروپایی و نیم کشور لبنان یعنی در بیش از ۵هزار کیلومتر مربع این نیروهای انقلابی به صف شدند و با فرمان امام خمینی(ره) با ایمان و اخلاصی بی نظیر برای آزادسازی خرمشهر عمل کردند.

سردار مارانی با تاکید بر اینکه عملیات آزادسازی خرمشهر در تاریخ جهان بی نظیر بود، گفت: تاریخ جنگ های جهان چنین عملیات و طرحی بی عیب بی نظیری را به خود ندیده است، عملیات بیت المقدس در سه محور و با سه قرارگاه تاکتیکی مهم آغاز شد و هنوز هم با نگاهی به نقشه خیلی ها باور نمی‌کنند عملیاتی به این بزرگی بعد از عملیات عظیم فتح المبین انجام شده و به پیروزی هم رسیده باشد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران از قدرت اراده این ملت هراس دارند، تصریح کرد: اگر امروز با اقتدار و سربلندی زندگی میکنیم، اگر آمریکایی ها با همه دشمنی و توطعه ها نمیتوانند به خود جرات تعرض به این کشور را بدهند به دلیل همان دفاع مقدس و رشادت ملت ایران در جنگ تحمیلی است.

فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه اذعان کرد: امروز همه کشورهای اسلامی به شما ملت ایران اقتدا کردند چشم مستضعفان جهان به شما ملت است که در روزهای سخت جنگ و پس از آن محکم ایستادگی کردید و در برابر دشمنان کوتاه نیامدید و آنان نیز به همین ترتیب در حال مقاومت و ایستادگی هستند تا به آزادی برسند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا جرات جنگ با ایران را ندارد، تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب میفرمایند آمریکا جرات جنگ با ایران را ندارد به همین دلیل است که دشمنان بارها رشادت و جان فشانی این ملت را دیده و در برابر قدرت اراده و ایمان این ملت شکست های سختی خورده اند.
در پایان این مراسم از خانواده شهدای ارتش، انتظامی، مرزبانی و سپاه تقدیر شد.
ارسال نظرات