خبرهای داغ:
آیت الله خاتمی:

دهه ولایت فرصتی برای تبیین مکتب تشیّع و اهل بیت(ع) است

عضو هیئت رئیسه مجلی خبرگان با بیان اینکه نظام ما، نظام شیعه است و مکتب ما مکتب منطق است و برای اثبات تشیّع نیاز به غیر منطق نیست، اظهارداشت: دهه ولایت فرصتی برای تبیین مکتب تشیّع و اهل بیت علیه السلام است.
کد خبر: ۹۱۶۱۰۰۵
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله سیداحمد خاتمی در دیدار با روسا و دبیران نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر استان و اعضای ستاد صالحین استان با امام جمعه تبریز افزود: امروز در رابطه با تشیع تقیه نداریم و به دنیا می‌گوییم ما شیعه هستیم و شیعه غدیری و با کسی در این رابطه تعارف نداشته و تجسم اسلام ناب محمدی را نیز در این مسیر می‌بینیم.

وی با بیان اینکه دین اسلام دین اعتدال است یعنی هم شادی به جا و اشک هم به جا دارد،  خاطرنشان کرد: از آنجایی که در هیچ یک از روزهای سال به اندازه روز غدیر دعوت به شادی نشده‌اید صلوات فراوان بفرستید لباس نو بپوشید و خانواده را شاد کنید و از حالا کشور را به فضای شادی ببریدتاهمه بدانند در کنار قصه غم انگیز عاشورا شادی هم در ما دیده می شود.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: امروز در رابطه با تشیع تقیه نداریم و به دنیا می‌گوییم ما شیعه هستیم و شیعه غدیری و با کسی در این رابطه تعارف نداشته و تجسم اسلام ناب محمدی را نیز در این مسیر می‌بینیم. 

وی همچنین با بیان اینکه غدیر را فقط به گذشته متعلق ندانیم و به غدیر روز یعنی (ولایت‌فقیه )متصل کنیم ، افزود: ذات غدیر سیاسی است و ولایت مطلقه فقیه ما همان بحث غدیر است و نبایستی غدیر را بریده از نظام و اسلام ادا کنیم.

آیت الله خاتمی در بخش پایانی سخنان خود، گفت: نشاطی را که الان در تبریز میبینم دوره طلایی می‌دانم که با وجود حضرت حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ایجاد شده و نشاطی که در حوزه‌های علمیه وجود دارد نویدبخش بازگشت افتخار آفرین گذشته است چون آذربایجان نشان داده، در هر عرصه ای وارد شود به قلّه می رسد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها