فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان خبر داد:

اجرای طرح "رسم ابرار" به نیابت از 1500 شهید هرمزگان

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان از اجرای طرح "رسم ابرار" به نیابت از 1500 شهید هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۷۳۰۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴

 

اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: به مناسبت ایام 23 تا 25 ذی‌حجه که حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) روزه می‌گرفتند و افطار خود را به افراد مسکین، یتیم و اسیر اعطا می‌کردند، طرحی با عنوان «رسم ابرار» توسط معاونت فرهنگی هنری سپاه امام سجاد(ع) هرمزگاناجرا می‌شود..

وی با تأکید بر احیای و ترویج فرهنگ اطعام و کمک به مستضعفین، گفت: ما شیعیان باید زندگی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و همان‌طور که ماجرای اطعام این دو معصوم در سوره مبارکه انسان آمده است «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا» ما نیز نباید اطعام و کمک به مستضعفین را فراموش کنیم.

اباذر سالاری ، ادامه داد: در طرح «رسم ابرار» که از روز یکشنبه 3 شهریور تا سه‌شنبه 5 شهریور ماه ادامه می‌یابد، افراد داوطلب روزه می‌گیرند و هزینه افطارشان را برای کمک به مساکین در روز یکشنبه، کمک به ایتام در روز دوشنبه و کمک به آزادی زندانیان در روز سه‌شنبه اهدا می‌کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان از همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، سازمان زندان‌ها ، ستاد دیه، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر حمایت خبر داد و یادآور شد: با رایزنی های انجام شده با کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان مقرر شد جهت جمع آوری کمک‌های مردمی و رساندن آن‌ها به افراد نیازمند افراد داوطلب کمکهای نقدی خود را به شماره حساب (0111116060008) واریز نمایند.

وی در خصوص اهداف اجرای طرح ابرار گفت: این طرح بهانه‌ای برای احیا و ترویج سنت اهل بیت در خصوص بخشش به ایتام، فقرا و زندانیان است و علاوه بر آن به دنبال تحقق انتظارات مقام معظم رهبری جهت رسیدگی به مستضعفان و محرومیت زدایی که ایشان در گام دوم انقلاب اسلامی تأکید داشتند، هستیم.

اباذر سالاری، تصریح کرد: احیا و ترویج فرهنگ کمک به مستضعفین، نیازمند یک سری اقدامات فرهنگی است و باید تمامی ارگان‌ها در این خصوص اقدامات مقتضی را انجام دهند، از این رو باید مسئولان و افراد شاخص که می‌توانند در این زمینه الگو ساز باشند، پیش‌قدم شوند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: امیدواریم با استقبال مردم از این طرح، بتوانیم به تعداد قابل توجهی از مستضعفان کمک و زمینه آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی را فراهم آوریم.

وی، عنوان کرد: از رسانه‌ها تقاضا داریم تا با اطلاع رسانی در خصوص این طرح، زمینه مشارکت حداکثری مردم و مسئولان را فراهم کنند تا بتوانیم قدم خوبی در راستای محرومیت زدایی و آزادی زندانیان برداریم.

ارسال نظرات