مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان:

عدم تربیت صحیح نسل جوان، آینده کشور را به خطر می‌ندازد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اعلام اینکه وظیفه تربیت نسل آینده کشور در حال حاضر در دستان معلمان و مربیان است گفت: اگر معلمان به خوبی کودکان و نوجوانان را تربیت نکنند، قطعا آینده کشور به خطر می‌افتد.
کد خبر: ۹۱۶۸۴۷۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری صبح امروز در مراسم دوره ضمن خدمت طرح "شهید بهنام محمدی" در رشت اظهار داشت: امیدواریم با جزای این طرح در سال تحصیلی آینده اقدامات تربیتی موثرتری در مدارس انجام شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه خداوند متعال خود را مربی بشریت معرفی کرده است عنوان داشت: مهم‌ترین نقش یک مربی الگودهی است تا سبب شود انسان به اهداف خلقت دست پیدا کند.

تسخیری رشد و تعالی انسان را اصلی‌ترین هدف خلقت دانست و خاطرنشان کرد: خداوند متعال برای رشد بشر هیچ محدودیتی قائل نشده است و انسان اجازه دارد تا از تمام ظرفیت‌ها جهت رشد و تعالی استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال در قرآن کریم راه‌های رشد و تعالی را به انسان معرفی کرده است ابراز داشت: عقل و بهره‌مندی از تعقل، یکی از راه‌های رشد و تعالی انسان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان ضمن تشریح شاخصه انسان‌های موفق در مسیر رشد و تعالی الهی تصریح کرد: ایمان داشتن به حضور خداوند متعال در تمام لحظات، یکی از ویژگی‌های چنین انسان‌هایی است.

تسخیری با بیان اینکه امروز باید تلاش کنیم تا فرزندانمان را هرچه بیشتر یا خداوند متعال آشنا کنیم تصریح کرد: باید این مسئله را به فرزندانمان آموزش بدهیم که تنها راه پیشرفت و رشد، ایمان به خدا است.

وی باور داشتن به قیامت و جهان آخرت را یکی دیگر از لازمه‌های رشد و تعالی انسان دانست و گفت: ما باید بدانیم که زندگی ما صرفا به این جهان وابسته نیست و در جهان دیگری نیز ادامه پیدا می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه باید نسل جوان را با آخرت‌باوری آشنا کرد افزود: داشتن عمل صالح یکی دیگر از راهکار‌های رشد و تعالی انسان است.

تسخیری تکبر را یکی از موانع رشد و تعالی انسان دانست و اظهار داشت: طمع‌ورزی از جمله عواملی است که سبب عدم رشد، پیشرفت و تعالی انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ افرادی حضور داشتند که با وجود اینکه بسیار مناجات می‌کردند، اما سعادتمند نشدند تصریح کرد: عدم تربیت صحیح انسان‌ها سبب می‌شود تا افرادی مانند شمر و ابن‌ملجم در تاریخ به وجود بیاید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان حسادت را یکی دیگر از موانع رشد و تعالی انسان دانست و عنوان داشت: آن عواملی که سبب شهادت امیرالمومنین (ع) و امام حسین (ع) شد، حسادت سایرین به آن‌ها بود.

تسخیری با اعلام اینکه وظیفه تربیت نسل آینده کشور در حال حاضر در دستان معلمان و مربیان است خاطرنشان کرد: اگر معلمان به خوبی کودکان و نوجوانان را تربیت نکنند، قطعا آینده کشور به خطر می‌افتد.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان نیز در این مراسم یکپارچگی و هماهنگی جهت اجرای طرح شهید بهنام محمدی را هدف برگزاری این دوره دانست و اظهار داشت: مسجد محور بودن این طرح در اولویت کاری بسیج دانش‌آموزی قرار دارد.

سرهنگ علی رفاهتی توجه ویژه به نهاد خانواده را یکی از اهداف مهم طرح شهید بهنام محمدی دانست و عنوان داشت: در تلاش هستیم تا با اجرای این طرح، نهاد‌های خانواده و مسجد را با مسجد پیوند بدهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات