مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام؛

سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در ۵ شهرستان استان فعال است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: سامانه اطلاعات مکانی (GIS) در ۵ شهرستان استان ایلام فعال است.
کد خبر: ۹۵۵۴۲۱۷
|
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، پرویز ناصری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با تبریک روز جهانی GIS گفت: هم اکنون این برنامه در شهرستان های چرداول، چوار، دره شهر، ایوان و شهر ایلام در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به اهمیت کاربرد سیستم‌‏های اطلاعات مکانی (GIS) در صنعت آب و فاضلاب افزود: امروزه، فناوری سیستم اطلاعات مکانی (GIS) یک پایگاه داده مکانی برای شناسایی و دستیابی به اطلاعات مربوط به شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب، تصفیه خانه ها، ایستگاه های پمپاژ، خدمات دهی بهتر در این حوزه، بروز نمودن اطلاعات موجود و نیز در برنامه های کاربردی طراحی، اجرا و بهره برداری از این تاسیسات و نهایتا کاهش چشمگیر هزینه های شرکت در میان مدت و بلند مدت را در پی دارد.

 

مدیر عامل آب و فاضلاب استان ایلام ادامه داد: اهمیت به‌کارگیری GIS در صنعت آب و فاضلاب به علت بالا بودن حجم عملیات، هزینه ‏بر بودن پروژه ‏ها و گستردگی سطح و محل اجرا، بسیار چشمگیر و قابل لمس است.

 

ناصری خاطرنشان کرد: هم اکنون این برنامه در ۵ شهرستان در حال اجرا است که خوشبختانه طبق برنامه هدفگذاری شده، در آینده نزدیک در سایر شهرستان های استان نیز پیاده سازی می شود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار