90٪ ساخت و ساز ها در استان چهارمحال و بختیاری طبق استانداردهای مهندسی است

رییس سازمان نظام مهندسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: نود درصد ساخت و ساز ها در استان چهارمحال و بختیاری طبق استانداردهای مهندسی است
کد خبر: ۸۵۰۰۹۷۰
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج چهارمحال و بختیاری؛ مهدی رییسی در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات استان به مناسبت روز مهندس گفت: استان چهارمحال و بختیاری از نظر کیفیت ساخت و ساز در بین استان های کشور از جایگاه خوبی بر خوردار است.

رئیسی با اشاره به اینکه در سطح کشور 308 هزار مهندس عضو سازمان نظام مهندسی کشور هستند تصریح کرد از این تعداد 148 هزار نفر دارای پروانه می باشند و در حال حاضر در استان چهارمحال و بختیاری 3 هزار و 500 مهندس در زمینه های طراحی ، نظارت و ساخت و ساز فعالیت می کنند .

رییس سازمان نظام مهندسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 50 درصد مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی استان چهارمحال و بختیاری پروانه دارند افزود: سازمان نظام مهندسی یکی از سازمان‌های مردم نهاد است که حدود 500 هزار نیروی متخصص و فنی را در زمینه ساخت و ساز ساماندهی کرده است.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخير تلاش شده است تا شعار همیشگی ساخت مقاوم، زیبا و اقتصادی محقق شود.

رییسی نظارت مهندسان در طراحی و ساخت، استفاده از مصالح با کیفیت و استاندارد همچنین رعایت همه موارد قانوني توسط پیمانکار را لازمه ایجاد یک بنای مقاوم دانست.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در راستاي طراحی و ساخت ساختمان‌های با کیفیت و استاندارد از وظایف نظام مهندسی است، اظهار کرد: فرهنگ‌سازی بدین معناست که در درجه اول مالک و پیمانکار خواهان ساخت با کیفیت و استاندارد باشد؛ چراکه مالک و پیمانکار نقش مهمی در ساخت و اجرای هر طرحي دارند.

رییس سازمان نظام مهندسی استان چهارمحال و بختیاری نظارت بر طرح مسکن مهر در استان را یادآور شد و گفت: در این طرح سازمان مهندسی استان طراحی برخی از واحدها را بر عهده داشت و طراحی برخی طرح‎ها توسط مشاورین خارج استان انجام می شد.

وی با بیان اینکه برخی تعاونی‎های خصوصی بدون تخصص کافی مجری این طرح بودند، خاطرنشان کرد: این تعاونی‌ها به علت کمبود بودجه از مصالح مطلوب و درجه اول استفاده نکردند که همین امر سبب نا رضایتی مردم شه است.

رییسی اظهار کرد: در برخی از واحدهای مسکن مهر قرارداد دو ساله نظارت بر این واحدها به اتمام رسید و مشاوران و کارفرمایان این طرحها برای نظارت، این مدت را تمدید نکردند که این امر بحث نظارت بر این واحدها را با مشکل مواجه کرده است.

رییس سازمان نظام مهندسی استان با اشاره به تلاش دولت در تکمیل پروژه‌های مسکن مهر اظهارکرد: طرح مسکن مهر طرح خوبی بود اما متاسفانه مطلوب اجرایی نشد.

وی همچنین به مسئله کمبود پارکینگ در استان اشاره کرد و افزود: در مرکز استان با کمبود پارکینگ در برخی از واحدهای خدماتی و تجاری مواجهیم و هم اکنون در برخی از واحدها، پارکینگ خریداری می شود که این امر نیاز به بازرسی بیشتر و مدیریت شهری دارد.

ارسال نظرات