خبرهای داغ:
مدیر اطلاع رسانی شبکه صدا و سیمای مرکز قزوین:

یادنامه«گنجینه کلک» در شبکه استانی سیمای مرکز قزوین اجرا می‌شود

مدیر اطلاع رسانی شبکه صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: شبکه استانی سیمای مرکز قزوین یادنامه استاد خوشنویسی ایران را در «گنجینه ی کلک» به تصویر می کشد.
کد خبر: ۸۵۰۳۲۴۹
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، اکبری مدیر اطلاع رسانی شبکه صدا و سیمای مرکز قزوین بیان کرد: برنامه  گنجینه کلک به منظور تجلیل از مقام شامخ ابوالحسن محصص مستشاری استاد هنر خوشنویسی ایران ، پاسداشت یادو خاطره بزرگان فرهنگ و هنراستان قزوین، ایجاد انگیزه نزدهنرجویان و اعتلای هنر ملی خوشنویسی تهیه و تولید شد.


وی گفت: استاد محصص از گنجینه های فرهنگی استان قزوین بود و ساخت یادنامه اش ادای احترامی به ایشان و جایگاه هنر ملی خوشنویسی درایران است.
مدیر اطلاع رسانی شبکه صدا و سیمای مرکز قزوین اذعان کرد: دراین برنامه ناگفته های زندگی استاد از زبان نزدیکان و شاگردان وی بازگو می شود.


اکبری افزود: برنامه ی «گنجینه ی کلک» متشکل از 4 بخش «طالب بی قرار»، «عشق خوانی»، «جام عقیق» و«آب و آیینه» است که در این بخش ها علاوه بر نمایش آثار استاد شیوه های آموزش هنر خوشنویسی به شاگردان، نقش استاد در احیاء هنر خوشنویسی قزوین و ویژگی های اخلاقی استاد محصص مستشاری تبیین شده است.


این مسئول خاطرنشان کرد: برنامه ی «گنجینه ی کلک» به تهیه کنندگی حمید رضا لطفی به مدت 36 دقیقه در شبکه استانی سیمای مرکز قزوین تولید گردید.


وی ابراز کرد: استاد ابوالحسن محصص مستشاری خوشنویس بزرگ ایران و رئیس سابق انجمن خوشنویسان کشور به سال 1310 هجری شمسی در قزوین چشم به جهان گشود و پس از 50 سال فعالیت در عرصه هنرخوشنویسی و تربیت شاگردان متعددی در این رشته ، در پاییز 1389 چهره در نقاب خاک کشید و پیکرش در قزوین به خاک سپرده شد.

لازم به ذکر است: قزوين از ديرباز در عرصه هنر خوشنويسي جايگاه رفيعي داشته و بزرگاني همچون ميرعماد حسني سيفي قزويني و عمادالكتاب قزويني از اين خطه برخاسته‌ اند.
از سال 88  تا کنون سه دوره دوسالانه‌ي بين‌المللي خوشنويسي در قزوين برگزار شده است که در اين دوسالانه ها قزوين به عنوان پايتخت خوشنويسي ايران و پايتخت خوشنويسي سازمان منطقه‌اي «اِكو» انتخاب شد.

 

 

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها