خبرهای داغ:
محمد میوه چین گفت: علی میوه چین از فرماندهان بی بدیل در امر آموزش و عملیات بود که در جبهه های مختلف نقش سازنده داشت.
کد خبر: ۹۵۸۵۲۹۰
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

قزوین_به گزارش بسیج، محمد میوه چین در یادواره شهید میوه چین که در سالن حضرت الزهرا(س) سپاه صاحب الامر(عج) برگزار شد گفت: شهیدان شالباف، عبدالحسین قنبری و بسیاری از شهدای بزرگ در امر آموزش نیروها و رزمنده ها تلاش کردند.علت اینکه به شهید علی میوه چین علی بیست بیست می گفتند به خاطر این بود تا سطح دیپلم نمرات عالی داشت.

 وی تشریح کرد:کسانی که در دوران شاهنشاهی درس خواندن می دانند که قبولی در دوره خرداد اهمیت ویژه ای داشت در آن دوران در مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با نمرات عالی قبول می شد که دربین وابستگان به علی بیست بیست معروف شد و با کمترین مطالعه بهترین نمره را دریافت می کرد.

میوه چین تشریح کرد: در دوران نوجوانی در کنار درس کار می کرد و علاقه زیادی به ورزش داشت، تمام فکر ایشان قبل از انقلاب ادامه تحصیل در اروپا و آمریکا بود. ایشان در یک رشته تحصیل می کرد و به آموزش زبان انگلیسی و ریاضی مشغول بود. در سال ۱۳۵۷ متحول شد و در خیابان عارف و پادگان در تمام تظاهرات ها حضور داشت و‌ در حالیکه نظامیان رژیم گاز اشک آور پرتاب کردند دچار سوختگی از ناحیه دست شد.

 وی افزود: وقتی در خیابان سپه تعدادی از دانش آموزان زیر خودرو نظامیان رژیم به شهادت رسیدند ایشان توسط ساواک با صورت جلسه ای معرفی شد تا با ایشان برخورد شود. بعد از پیروزی انقلاب دیگر در خانه مشاهده نمی شد تا بهمن سال ۱۳۶۱ دیگر علی را نتوانستیم ببینیم.

 میوه چین افزود: ایشان یکی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در قزوین بود و از موسسین نیروهای جهاد سازندگی در قزوین بودند و برای آبادانی روستاهای محروم الموت تلاش کردند و در تابستان سال ۱۳۵۸ از جهاد کشاورزی منفک و با آموزش نظامی به منطقه کردستان رفت و در اندک زمانی جز فرماندهان شاخص شد.

 برادر شهید میوه چین گفت: شهید میوه چین از اعضای موسس بسیج قزوین بود و در حالی که بسیج را آموزش می داد به تحصیل هم مشغول بود و در نهایت به لباس سبز پاسداری ملبس شد.

ایشان فرمانده پادگان آموزشی امام سجاد در قزوین بودند که یازده دوره فشرده اعزام به جبهه انجام داد.

 وی در پایان گفت: به جبهه گیلان غرب، سردشت، عملیات فتح المبین، بیت المقدس و رمضان اعزام شد و نقش عمده ای داشت. شهید حسن پور به بنده گفت؛ مسئولیت تیپ با علی است ایشان یا شهید می شود یا اسیر و شما باید این آمادگی را در منزل داشته باشید و همه شرایط استقبال از شهید را داشته باشید.

محمد میوه چین در پایان گفت: با این رفتار فهمیدم ایشان قصد رفتن دارد و در این خانه مهمان است لذا علی محو انقلاب شد.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها