خبرهای داغ:
شاه امیریان
دانشگاه شیراز در اطلاعیه‌ای، عامل بیماری چند روز پیش 200 دانشجوی این دانشگاه را عفونت میکروبی اعلام کرد.
کد خبر: ۸۵۰۳۸۸۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه شیراز، در این اطلاعیه بیان شده: با پیگیری مستمر و طبق اظهار نظر مسئولان مربوطه، عامل بیماری عفونت میکروبی تشخیص داده شده است که علت انتقال آن می‌تواند انسان، عدم رعایت موارد بهداشتی  باشد.

این اطلاعیه می‌افزاید: تعدادی از دانشجویان بیمار اصلاً از سلف‌سرویس دانشگاه استفاده نکرده بودند.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: طبق آمار مرکز اورژانس شیراز و مراکز طبی دانشگاه، آمار کل مراجعان حدود 311 نفر بوده که از این تعداد حدود 99 نفر (به صورت تدریجی) در 6 روز در بیمارستان بستری و پس از مداوا ترخیص شده و مابقی به تعداد 212 نفر به صورت سرپایی در مراکز درمانی خوابگاه‌ها درمان شدند.

به گفته نگارندگان این اطلاعیه، مسئولین دانشگاه و معاونت دانشجویی و مراکز درمانی خوابگاه‌ها در راستای پیگیری و درمان بیماران، با همکاری و تلاش بی‌وقفه مسئولان اورژانس شیراز، بیمارستان حضرت علی‌اصغر(ع) و مرکز بهداشت این شهر، به سرعت وارد عمل شده و خدمات لازم را به صورت رایگان به دانشجویان ارائه کردند.

بر اساس مفاد این اطلاعیه، از غذاخوری‌ها و خوابگاه‌های پردیس ارم توسط کارشناسان مرکز بهداشت شیراز طی چند مرحله بازدید به عمل آمد و نمونه‌گیری‌های لازم از آب، مواد غذایی و اقلام و سرویس‌های بهداشتی گرفته شد.

در این اطلاعیه اضافه شده است: کارشناسان علاوه بر توصیه‌های جدیدتر بهداشتی، نکاتی در مورد بهسازی هرچه بیشتر محیط آشپزخانه‌ها و خرید تجهیزات لازم طبخ و توزیع غذا ارائه کردند که ان‌شاالله در حد امکانات دانشگاه و با تامین اعتبار لازم، پیگیری بیشتری خواهد شد.

 در پایان این اطلاعیه آمده است: ضمن عذرخواهی از عزیزان دانشجو و تقدیر و تشکر از صبوری و همکاری آنان و به ویژه تلاش و پیگیری اعضای شورای صنفی مرکزی دانشگاه و افرادی که یاری‌رسان دانشجویان بودند،‌ امیدواریم با عنایت الهی و همکاری شما و همت همه مسئولان شاهد بروز حوادث ناگواری از این قبیل نباشیم.



ارسال نظرات
پر بیننده ها